Brev:
Vågen 1.5-2 timer om natten - 6 mdr.
23. oktober 2016
Alder:
6 mdr.
Vågen 1.5-2 timer om natten - 6 mdr.
Kære Helen.
Vi kan stadig ikke få vores dreng, som nu er snart 7 mdr gammel, til at sove om natten.
Han bliver pt behandlet for refluks, børnelægen er ikke helt sikker på han har det, så vi prøver med nexium for at se om det virker. Før nexium, vågnede han gerne hele natten hver time. Vi har givet nexium i 4 dage.
Det har hjulpet på antallet af opvågninger, men han er stadig vågen i halvanden til to timer midt på natten. Det kan være fra 00-02 eller 03-4:30(som i nat).
Han vågner og er bare vågen. Jeg ammer ham, det falder han ikke i søvn af. Jeg lader ham ligge og han ligger og mosler, og begynder så at græde efter lidt tid. Når jeg tager ham op for at trøste ham, så laver han lyde og er glad - græder igen når jeg lægger ham ned.
Han sover godt og meget om dagen. Vi står op mellem 6-7 og så sover han efter et par timer. Ved første lur sover han minimum 2 timer, og op til 3 timer. Så er han vågen et par timer igen og så sover han anden lur som er 1,5-2 timer. Og så i seng igen ved 20 tiden. Dvs han sover de der 14-14,5 time i døgnet, når man trækker hans vågentid om natten fra.
Ift. mad så spiser han fint, om natten bliver han egentlig kun ammet ved 23 tiden og igen ved 5 tiden, med mindre jeg bliver desperat og ammer ham når han har sit lange vågne pas om natten. Men det virker alligevel ikke og så er han bare ikke interesseret i brystet senere tidlig morgen. Så det er formentlig ikke maden.
Det jeg vil spørge dig om er, om det vil give mening at jeg afkorter een af hans lure om dagen. Jeg ved godt man siger man skal undgå at vække et sovende barn, og jeg har bestemt heller ikke lyst. Men jeg tror måske det kan være derfor han vågner om natten, fordi han sover "for meget" om dagen.
Han er nem at putte om dagen, det er kun om natten det er et problem.
Jeg er lettere desperat efter nu ikke at have sovet i 3 måneder føler jeg. Og jeg tænker lidt, at hvis det er refluksen som nu er behandlet så kan det vel godt være han har fået sig nogle mere uheldige søvnmønstre pga noget der har generet ham som bare ikke genere mere. Men mønstret forbliver. Giver det mening?
På fohånd tak for hjælpen og tak for din brevkasse.
Med venlig hilsen
Anne