Brev:
Putteritual - 18 mdr.
29. august 2016
Alder:
18 mdr.
Putteritual - 18 mdr.
Hej Helen
Vi har en datter på 1,5 år som sjældent er tilfreds med at skulle i seng. Hun er glad for at komme ned i sengen, men begynder herefter at starte alle lege hun kan komme på. Hun hopper og springer i sengen og starter lidt en fest. Hvis vi ligger hende ned og siger godnat nu er det tid til at sove, bliver hun sur og springer straks op igen.
Vi har længe gjort følgende: Den ene (mor eller far) læser godnathistorie derefter siges der godnat og den anden putter. Det foregår ved at hun bliver lagt i sengen, man holder hænderne på hende og der synges godnatsang. Derefter går vi ud af rummet og siger nu er det tid til at sove lille skat jeg kommer og kigger til dig lige om lidt. Så protesterer hun men falder derefter som regel til ro og man kan nusse hende i søvn når man går derind igen. Nogle gange falder hun i søvn af sig selv.
Mit spørgsmål til dig er: Er det er ok puttemetode? Jeg kan nogen gange synes det er lidt hårdt når hun protestere ved at vi går fra hende, men vi kigger altid til hende hvis hun bliver ked af det. Vi har prøvet at blive derinde, nusse hende, tale til hende men bare vi er i rummet fortsætter festen og kan vare flere timer. Hun er sådan en pige der synes det er fedt at være vågen, og helst indtil hun dejser omkuld. Hun har generelt meget energi. For tiden tager det 30 min. at putte hende.
På forhånd tak.
/AM