Putteritual - 18 mdr.

29. august 2016

Kategori:
Alder:
18 mdr.

Putteritual - 18 mdr.

Hej Helen

Vi har en datter på 1,5 år som sjældent er tilfreds med at skulle i seng. Hun er glad for at komme ned i sengen, men begynder herefter at starte alle lege hun kan komme på. Hun hopper og springer i sengen og starter lidt en fest. Hvis vi ligger hende ned og siger godnat nu er det tid til at sove, bliver hun sur og springer straks op igen.

Vi har længe gjort følgende: Den ene (mor eller far) læser godnathistorie derefter siges der godnat og den anden putter. Det foregår ved at hun bliver lagt i sengen, man holder hænderne på hende og der synges godnatsang. Derefter går vi ud af rummet og siger nu er det tid til at sove lille skat jeg kommer og kigger til dig ...

Annonce

... lige om lidt. Så protesterer hun men falder derefter som regel til ro og man kan nusse hende i søvn når man går derind igen. Nogle gange falder hun i søvn af sig selv.

Mit spørgsmål til dig er: Er det er ok puttemetode? Jeg kan nogen gange synes det er lidt hårdt når hun protestere ved at vi går fra hende, men vi kigger altid til hende hvis hun bliver ked af det. Vi har prøvet at blive derinde, nusse hende, tale til hende men bare vi er i rummet fortsætter festen og kan vare flere timer. Hun er sådan en pige der synes det er fedt at være vågen, og helst indtil hun dejser omkuld. Hun har generelt meget energi. For tiden tager det 30 min. at putte hende.

På forhånd tak.

/AM

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

15. januar 2024 | Opdragelse | 21 mdr.

Rutiner og weekend

Kære Helen Tak for dit svar og gode råd angående mad og svingende appetit....

13. januar 2024 | Sovevaner | 15 mdr.

Tidlige morgener - 15 mdr.

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg håber du kan hjælpe et par...

3. januar 2024 | Kost og ernæring | 21 mdr.

Nedsat appetit? - 21 mdr.

Kære Helen Godt nytår. Åh, det der med mad. H er en skøn lille...

Annonce

Viden om børn:

Bedsteforældre

Det er dejligt at have bedsteforældre og for de fleste børn og børnefamilier spiller bedsteforældrene en stor rolle.

Bedsteforældre kan være ressourcepersoner, der træder til og hjælper jer i hverdagen med de praktiske opgaver. De vil ofte også gerne hjælpe med børnepasning, hvis I forældre har brug for lidt tid for jer selv.

Børn har glæde af at kende deres bedsteforældre, det er vigtigt for børn at kende deres historie og det er dejligt for dem at have...

Læs mere i Babylex

Gravid vitaminer

Når du er gravid, er det ekstra vigtigt at spise sund og varieret - det, du spiser og drikker under graviditeten, har betydning for dit barns udvikling i livmoderen.

Sundhedsstyrelsen anbefaler, at gravide tager et tilskud af folsyre, D-vitamin og jern. Desuden anbefales gravide at få tilstrækkeligt med kalk, enten gennem kosten eller som tilskud.

Folsyre: 400 mikrogram folsyre daglig fra graviditeten planlægges til og med 3 måneder henne. Dette tages i form af...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen, Det er simpelthen så dejligt at jeg har fundet dig på nettet.. Dig kan jeg skrive til med alle mine tanker og udfordringer, og så får jeg et fornuftigt og brugbart svar – tak!!!