Aktivering af min søn, keder han sig mon?

23. august 2016

Kategori:
Alder:
3 mdr.

Aktivering af min søn, keder han sig mon?

Hej Helen.

Min søn er nu blevet 3 mdr.. Han er som sagt en stor dreng og nærmer sig snart 8kg (fødselsvægt 4620g).

Han har aldrig været begejstret for hverken sin autostol eller barnevogn. Han kan sidde (autostol)/ligge (barnevogn) der i nogle minutter og så bliver en virkelig ked af det - han bliver helt stiv i kroppen og vrider sig. Jeg er i tvivl om det er fordi han han ondt eller om det bare er fordi han ikke gider sidde/ligge der. Vi har hængt legetøj op han kan kigge på, både i autostol og barnevogn.

Dette har gjort at vi er meget hjemme, da jeg nok ikke har ville tage kampen og stå med en skrigende dreng et sted. Jeg er dog rigtig ærgerlig over det og vil rigtig gerne vænne ham til det så vi kan komme ud. Har du nogle gode råd?

Når vi er hjemme så går dagen som sagt meget med det samme. Vi leger lidt på sofaen med hans legetøj, han kan ligge i sin kravlegård og lege med legetøjet, kigge på uroen med dyr og musik, ligge på hans aktivitets tæppe, prøver at sidde med ham og synge børnesange, danse rundt, ligge på maven, gymnastik med kroppen, går ud i haven osv. Men fælles for alle tingene er at der som oftest går 10-15 min så begynder han at græde, vride sig og blive sur. Kan han mon kede sig? Og har du nogle gode forslag til hvad jeg ellers kan gøre. Vi gør ikke alle ovenstående ting på en vågenperiode, da jeg tror han nemt kan blive overstimuleret.

Lige i øjeblikket bruger han hænderne rigtig meget, griber om ting og putter dem i munden. Han kan dog igen hurtig blive irriteret hvis han ikke kan få dem i ...

Annonce

... munden. Hmm måske han bare er meget utålmodig ;-)

Han er ikke vild med at ligge på maven og jeg kan maks få han til det nogle minutter af gangen, så bliver han sur igen. Han kan godt holde hovedet hvis han vil men som regel ligger han bare og sutter på armen. Vi prøver både på sofaen, gulvet, ammepuden, puslebordet osv. hvis jeg ligger ham på maven ovenpå mig bliver han sur. Hvordan bliver han bedre til det og kan jeg gøre noget anderledes?

Siden han begyndte på flaske har (2 uger) ikke været vild med at ligge i min arm. Han vil helst bæres rundt med hans maven mod min krop. Sætter jeg mig et øjeblik på sofaen med ham siddende på samme måde, bliver han sur. Når jeg rejser mig igen så stopper han. Men han er efterhånden ret tung at gå rundt med. Jeg har nogle gange haft held med at sætte ham med hans ryg mod min mave, men igen det gider han kun nogle minutter så begynder han at vride sig. Jeg tager ham op og han stopper med at være ked.

Jeg sys aldrig jeg har hørt at små pus ikke vil ligge i arm og "pusse / nusse" så er i tvivl om der måske er noget galt, spændinger i kroppen eller hvad. Han vil gerne have vores nærvær og kan godt lide at kysse og kramme, det skal bare helst foregå gående rundt. hvad er din erfaring ? Og nogle gode råd? Ville være dejligt at bare en gang i mellem kunne sidde og "lege" med ham ;-) det ville også være lidt nemmere at tage ham med ud, hvis man ikke hele tiden skal gå rundt med ham.

Som skrevet tidligere, så har vi mistanke om refluks hos ham, og tænker det måske kan spille ind på ovenstående.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

11. februar 2024 | Sovevaner | 4 mdr.

Forskellige putteritualer?

Hej Helen Jeg har et spørgsmål vedrørende putteritualer. Min dreng er 4...

31. januar 2024 | Kost og ernæring | 4 mdr.

Hvor meget mad og hvornår? - 4 mdr.

Hejsa Helen Så skriver jeg lige igen:) Min dreng får fuld flaske og er nu...

30. januar 2024 | Kost og ernæring | 4 mdr.

Kamillete til baby?

Hej Helen I følge vores sundhedsplejerske, så bør vi ikke give kamillete til...

Annonce

Viden om børn:

Tvillingefødsel

Det er altid noget ganske særligt at få et barn, men at få to på en gang er noget helt specielt.

En tvillingefødsel skal helst foregå på en specialafdeling, fordi der ved fødsel af to børn er større risiko for komplikationer. Cirka halvdelen af alle tvillingegraviditeter bliver afsluttet med planlagt kejsersnit, og når du er i 36. graviditetsuge, vil du ofte få svar på, hvorvidt du kan føde vaginalt, eller om det anbefales, at du føder ved planlagt kejsersnit.

Man...

Læs mere i Babylex

Ymer og ylette

Sundhedsstyrelsen fraråder, at børn under 12 måneder får ymer og ylette, da proteinindholdet er for højt.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Din bog om søvn har været os en rigtig stor hjælp.

Vores dreng er nu 16 måneder og vi har måtte erfare, at han hører til de børn der altid har haft et lille og uforudsigeligt søvnbehov. Men via din bog, har vi fundet ud af at give ham rutiner, der gør at han nu trives og udvikler sig sundt og godt.

Tak fordi du har skrevet den!

Hilsen de glade forældre