Brev:
Urolige og korte dagslure
22. juni 2016
Alder:
10 mdr.
Urolige og korte dagslure
Kære Helen
Tak for dine tidligere svar. Dem har vi haft god gavn af.
Vores søvn har bøvler dog en del med sine lure i løbet af dagen for tiden. For tiden prøver jeg at give ham to lure, en formiddagslur og en eftermiddagslur men det kan tage alt fra et kvarter til 1,5 time at få ham til at sove. Når han falder i søvn er lurene præget af en del opvågninger.
Han tager for det meste lurene i barnevognen men har dog prøvet at putte ham i hans seng en enkelt gang, da jeg synes at det fungerer dårligt med barnevognen for tiden.
Han vågner fra natten alt i mellem klokken 06 og 08.30 og sover mellem og 12 timer om natten. Jeg putter ham til formiddagslur omkring 3 timer efter han er vågnet.
Hvad gør vi de dage, hvor han sover "længe"? Der ligger den første lur omkring kl. 11.30 men så er der ikke plads til eftermiddagsluren.
Det skal siges, at det er formiddagsluren der altid har fungeret bedst og middagsluren, der er den svære. Jeg tror faktisk aldrig, at han har taget en lur på to timer om eftermiddagen uden at jeg har rendt rundt med barnevognen. Formiddagsluren har førhen fungeret godt og været dagens lange lur. På en god dag to timer. Nu er den ved at ændre sig, så den bliver kortere og det tænker jeg er naturligt nok med hans alder, men det har bare ikke givet en bedre eftermiddagslur.
På de sværeste dage vil han simpelthen ikke sove om eftermiddagen. Det betyder at når klokken er 17 har vi en utrolig træt lille dreng som end ikke orker at spise aftensmad, og det synes vi er synd og skam. Men de dage ved jeg simpelthen ikke hvad jeg skal gøre for at få ham til at sove. Når han ligger i barnevognen drejer han rundt og sætter sig op hele tiden for at kigge også selvom jeg kan se, at han træt og gnider sig i øjnene.
Vi har gået til babysvømning (og han elsker det) og de dage sover han lidt bedre, når vi kommer hjem dog stadig med en del opvågninger. Men jeg kan jo ikke tage til svømning hver dag.
Men skal jeg lave noget mere fysisk med ham?
Han er tæt på at gå, kan stå selv og sveje men kravler ellers.
Venlig hilsen
en mor i vildrede