Urolige og korte dagslure

22. juni 2016

Kategori:
Alder:
10 mdr.

Urolige og korte dagslure

Kære Helen

Tak for dine tidligere svar. Dem har vi haft god gavn af.

Vores søvn har bøvler dog en del med sine lure i løbet af dagen for tiden. For tiden prøver jeg at give ham to lure, en formiddagslur og en eftermiddagslur men det kan tage alt fra et kvarter til 1,5 time at få ham til at sove. Når han falder i søvn er lurene præget af en del opvågninger.

Han tager for det meste lurene i barnevognen men har dog prøvet at putte ham i hans seng en enkelt gang, da jeg synes at det fungerer dårligt med barnevognen for tiden.

Han vågner fra natten alt i mellem klokken 06 og 08.30 og sover mellem og 12 timer om natten. Jeg putter ham til formiddagslur omkring 3 timer efter han er vågnet.

Hvad gør vi de dage, hvor han sover "længe"? Der ligger den første lur omkring kl. 11.30 men så er der ikke plads til eftermiddagsluren.

Det skal siges, at det er formiddagsluren der altid har fungeret bedst og middagsluren, der er den svære. Jeg tror faktisk aldrig, at han har taget en lur på to timer om eftermiddagen uden at jeg ...

Annonce

... har rendt rundt med barnevognen. Formiddagsluren har førhen fungeret godt og været dagens lange lur. På en god dag to timer. Nu er den ved at ændre sig, så den bliver kortere og det tænker jeg er naturligt nok med hans alder, men det har bare ikke givet en bedre eftermiddagslur.

På de sværeste dage vil han simpelthen ikke sove om eftermiddagen. Det betyder at når klokken er 17 har vi en utrolig træt lille dreng som end ikke orker at spise aftensmad, og det synes vi er synd og skam. Men de dage ved jeg simpelthen ikke hvad jeg skal gøre for at få ham til at sove. Når han ligger i barnevognen drejer han rundt og sætter sig op hele tiden for at kigge også selvom jeg kan se, at han træt og gnider sig i øjnene.
Vi har gået til babysvømning (og han elsker det) og de dage sover han lidt bedre, når vi kommer hjem dog stadig med en del opvågninger. Men jeg kan jo ikke tage til svømning hver dag.

Men skal jeg lave noget mere fysisk med ham?
Han er tæt på at gå, kan stå selv og sveje men kravler ellers.

Venlig hilsen
en mor i vildrede

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

12. marts 2024 | Sovevaner | 8 mdr.

Lære at sove uden bryst

Kære Helen Jeg skriver til dig med en bekymring i forbindelse med at jeg...

12. marts 2024 | Amning | 8 mdr.

Nedtrapning af amning ifb. opstart af arbejde

Kære Helen Jeg skriver til dig med to bekymringer i forbindelse med at jeg...

12. februar 2024 | Sovevaner | 10 mdr.

Hvor meget skal min datter sove?

Hej Helen Jeg har en datter, som er 10 måneder gammel. Hvor meget skal hun...

11. februar 2024 | Sygdom | 11 mdr.

Dårlig hørelse?

Kære Helen . Så er jeg her igen. Vores søn på nu 11,5 mdr. er stadig...

Annonce

Viden om børn:

Jordemoder

En jordemoder er uddannet til at hjælpe gravide, fødende og nye familier. Når du bliver gravid, så skal du i første omgang kontakte din læge. Lægen vil herefter automatisk sørge for at give besked til dit fødested, og dermed en jordemoder, som så vil indkalde dig til undersøgelse.

Som gravid er du, så vidt det er muligt, tilknyttet een jordemoder i hele graviditetsforløbet. Du (og din partner) vil blive kaldt til samtale og undersøgelser løbende gennem hele graviditeten, og I...

Læs mere i Babylex

Babysvømning

Der er mulighed for at gå til babysvømning i de fleste svømmehaller. Der findes også private hjem, med et opvarmet bassin, hvor man har små hold for babyer og deres forældre.

Babysvømning er godt for barnets balance, hvilket har betydning når barnet senere skal lære at sidde, kravle eller gå. Det at være i lunt vand, kender barnet også fra sin tid i livmoderen og når barnet er i vandet stimuleres alle sanser - ikke bare balancen, men også høresansen, lugtesansen (og nogle gange...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Dette er mit første brev til dig - men mærkeligt nok, så har det ikke været muligt for mig at finde svaret i hverken bøger eller ved søgning på nettet, så jeg håber, at du kan gøre mig klogere.

På forhånd tak, Emilies mor