Vågner dybt ulykkelig

22. maj 2016

Kategori:
Alder:
2 år

Vågner dybt ulykkelig

Kære Helen

Jeg har før skrevet til dig omkring mine tvillinger og vores genvordigheder igennem de sidste to år - tak for hjælpen :)

Jeg håber, at du endnu engang kan kaste lidt lys over situationen her. Det er sådan at vores tvillinger (dreng/pige) har været meget svære at putte. Vores datter var egentlig ret nem men blev meget forstyrret af sin bror. Derudover har vi store problemer om natten, hvor han vågner med et skrig så højt! Så vækker han hende og så har vi balladen.

Vi har nu taget konsekvensen og flyttet dem på hver deres værelse. Hun puttes nu i løbet af ti min. Han er meget svær, bliver ked af det og kæmper imod. Men det går. Det værste er, at han stadig vågner med et skrig, og det bliver tidligere og tidligere. Det virker ikke som nightterror da han vågner af ...

Annonce

... det. Han bliver dybt ulykkelig og græder meget men vil ikke trøstes, og det er faktisk det aller værste! Han laver flitsbue og bliver endnu mere ked af det.

Nu har vi så fundet ud af at han kommer ind til os og så ligger han for sig selv til han sover videre igen. Men er det normalt?

Han er meget aktiv om dagen og ellers glad, dog har vi virkelig fået to-årsalderen at mærke herhjemme!! Kan vi gøre noget andet end vi gør og hvordan kan vi komme derhen, hvor han kan sove videre i sin egen seng?

Han sover middagslur på ca 1 1/2 - 2 timer, sover ca 20.30 og vågner kl 5.45, men afbrudt. Nogle gange har han været vågen i to timer midt på natten. Han har refluks og astmatisk bronkitis, får nexium og flixotide.

Jeg håber mit brev giver mening.

De bedste hilsner
En træt mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

25. marts 2024 | Opdragelse | 2 år, 2 mdr.

2 årig dreng - fortsættelse

Kære Helen, Tusind tak for dine besvarelse. Jeg er meget lettet. De ting...

25. marts 2024 | Opdragelse | 2 år, 2 mdr.

2 årig dreng

Kære Helen, Jeg vil gerne starte med at skrive jeg er ordblind. Jeg håber...

7. marts 2024 | Renlighed | 23 mdr.

Tisse på potte

Kære Helen Først og fremmest igen tak for dit svar angående lur og...

5. marts 2024 | Opdragelse | 2 år, 1 mdr.

Vredes udbrud - 2 år, 1 mdr.

Hej Helen. Vores datter er nu 25 mdr og er en glad pige med et stort...

5. februar 2024 | Sovevaner | 22 mdr.

Rutiner og weekend, del 2 - Lur

Kære Helen Tak for dit svar på mit forrige brev. Det er rigtig godt at...

Annonce

Viden om børn:

Rød numse

De fleste børn får ind imellem en rød numse fordi urin og afføring irriterer huden. Nogle børn mere end andre.

For at forebygge rød numse, er det vigtigt at skifte bleen tit og brug af salver og cremer bør altid holdes på et minimum. Lad barnets hud lufttørre og brug kun mild sæbe, når der er afføring ellers vil rent vand de fleste gange være nok.

Tør numsen grundigt også i folderne og brug f.eks. en føntørrer til at lufttørre huden med, men pas på den ikke bliver...

Læs mere i Babylex

C-Vitamin

Vitamin C findes i frisk frugt, grøntsager og kartofler. Danske børns indtag af vitamin C er normal tilstrækkeligt og Sundhedsstyrelsen anbefaler derfor ikke ekstra tilskud af vitamin C til mature børn.

Præmature børn, dvs. børn født før 37 uge har mindre depoter af jern, vitaminer og mineraler end mature børn. Det gælder især for de fedtopløselige vitaminer A, D, E, K, men også for C-vitamin.

På neonatalafdelingerne vil det præmature barn få ekstra tilskud af...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen, Det er simpelthen så dejligt at jeg har fundet dig på nettet.. Dig kan jeg skrive til med alle mine tanker og udfordringer, og så får jeg et fornuftigt og brugbart svar – tak!!!