Brev:
Vågner dybt ulykkelig
22. maj 2016
Alder:
2 år
Vågner dybt ulykkelig
Kære Helen
Jeg har før skrevet til dig omkring mine tvillinger og vores genvordigheder igennem de sidste to år - tak for hjælpen :)
Jeg håber, at du endnu engang kan kaste lidt lys over situationen her. Det er sådan at vores tvillinger (dreng/pige) har været meget svære at putte. Vores datter var egentlig ret nem men blev meget forstyrret af sin bror. Derudover har vi store problemer om natten, hvor han vågner med et skrig så højt! Så vækker han hende og så har vi balladen.
Vi har nu taget konsekvensen og flyttet dem på hver deres værelse. Hun puttes nu i løbet af ti min. Han er meget svær, bliver ked af det og kæmper imod. Men det går. Det værste er, at han stadig vågner med et skrig, og det bliver tidligere og tidligere. Det virker ikke som nightterror da han vågner af det. Han bliver dybt ulykkelig og græder meget men vil ikke trøstes, og det er faktisk det aller værste! Han laver flitsbue og bliver endnu mere ked af det.
Nu har vi så fundet ud af at han kommer ind til os og så ligger han for sig selv til han sover videre igen. Men er det normalt?
Han er meget aktiv om dagen og ellers glad, dog har vi virkelig fået to-årsalderen at mærke herhjemme!! Kan vi gøre noget andet end vi gør og hvordan kan vi komme derhen, hvor han kan sove videre i sin egen seng?
Han sover middagslur på ca 1 1/2 - 2 timer, sover ca 20.30 og vågner kl 5.45, men afbrudt. Nogle gange har han været vågen i to timer midt på natten. Han har refluks og astmatisk bronkitis, får nexium og flixotide.
Jeg håber mit brev giver mening.
De bedste hilsner
En træt mor