Brev:
Hvor ofte skal vi give flaske for at vedligeholde vanen?
29. april 2016
Alder:
8 mdr.
Hvor ofte skal vi give flaske for at vedligeholde vanen?
Kære Helen.
Tak for alle dine gode svar!
Vores søn på præcis otte måneder ammes lige nu 4 gange i døgnet, og vi er i færd med at reducere til 3 (middag, aften, sen aften). Når far er alene med ham, får han udmalket mm i flaske og er glad for det. Indtil videre har han fået flaske ca. en gang om ugen, men nu hvor vi reducerer antallet af amninger, vil det ikke være nødvendigt hver uge. Vi vil dog gerne bibeholde muligheden for at far kan give flaske, så jeg en sjælden gang imellem kan være ude en aften.
Mit spørgsmål lyder derfor: kan man sige noget om, hvor ofte baby skal have flaske, hvis vanen skal vedligeholdes?
Tak og venlig hilsen
Marie