Ny vuggestue - 2 år, 2 mdr.

3. september 2015

Kategori:
Alder:
2 år, 2 mdr.

Ny vuggestue - 2 år, 2 mdr.

Kære Helen

Vi flytter i hus den 1. oktober, og i den anledning har vi fået plads til vores datter i en rigtig skøn vuggestue. De har en stor naturlegeplads, og vores datter elsker at være ude, så vi er sikre på, hun nok skal falde godt til.

Men, hun er MEGET glad for især to af pædagogerne på hendes stue (og de er glade for hende). Så hvordan gør vi overgangen så nem for hende som overhovedet mulig? Hvornår begynder vi at tale med hende om det?

Den nye institution er integreret, og hun skal således kun være i vuggestuen frem til forår/sommer 2016, før hun skal i børnehave. Men vi er glade for, at hun får et halvt års tid i den nye vuggestue, ...

Annonce

... inden hun skal i børnehave.

Da vi flytter fra lejlighed til hus samtidig med vuggestueskift har vi svært ved at give hende reelle fridage op til ny vuggestuestart - men er det bedst? Bliver hun forvirret, hvis vi holder farvel-fest om onsdagen, og hun begynder i den nye vuggestue om torsdagen?

Vi har taget fri torsdag den 1/10 og fredag den 2/10, fordi vi regner med at tage med hende i vuggestuen (vi har endnu ikke været til indkøringssamtale). Men hvad med den efterfølgende uge? Skal vi regne med lige så korte dage, som da vi kørte hende ind, da hun var 12-13 måneder gammel?

Vi glæder os til at høre dine tanker.

Kærlig hilsen
Skattepigens mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

11. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Toårig dreng og sproglig støtte

Kære Helen, Tak for din sidste svar. Jeg har nogle spørgsmål igen angående...

5. april 2024 | Bedsteforældre | 2 år

Overnatte hos bedsteforældre

Kære Helen Ja - som overskriften lyder, så går mit spørgsmål på, hvor gamle...

5. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Jeg har en dreng på to år

Kære Helen. Tak for din mail og tak for de rigtig gode råd sidste gang, hvor...

2. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Basker med armene

Hej Helen Er nød til at udtrykke en bekymring, som er kommet på det sidste....

Annonce

Viden om børn:

Tisser i sengen

Over 13 % af danske børn har problemer med at tisse i sengen. Det svarer til, at tre elever i en almindelig folkeskoleklasse oplever en forstyrret nattesøvn med vådt nattøj og sengetøj.

Man ved at de fleste sengevædere er drenge og at tilstanden ofte er arvelig. Sengevædning er primært fysiologisk betinget og skyldes enten manglende produktion af det hormon, der styrer urinproduktionen eller for lille blære i forhold til barnets alder.

Langt de fleste børn vokser...

Læs mere i Babylex

Rødbede

Fra 6 mdr´s alderen kan du godt begynde at give dit barn rødbede, hvilket mange børn elsker og de kan give mosen en meget flot farve. Rødbeder kan også bages i ovnen sammen med andre rodfrugter.

Du skal dog være opmærksom på at rødbeder indeholder nitrat og derfor kun bør udgøre 1/10 af den portion mos, som barnet spiser. Alternativt bør de kun gives med ca 14 dages mellemrum.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tak for dine altid venlige svar - de giver os noget at tænke over - og lidt ro til det bekymrede moderhjerte ...

Mor til Magnus 15 måneder