Brev:
Ny vuggestue - 2 år, 2 mdr.
3. september 2015
Alder:
2 år, 2 mdr.
Ny vuggestue - 2 år, 2 mdr.
Kære Helen
Vi flytter i hus den 1. oktober, og i den anledning har vi fået plads til vores datter i en rigtig skøn vuggestue. De har en stor naturlegeplads, og vores datter elsker at være ude, så vi er sikre på, hun nok skal falde godt til.
Men, hun er MEGET glad for især to af pædagogerne på hendes stue (og de er glade for hende). Så hvordan gør vi overgangen så nem for hende som overhovedet mulig? Hvornår begynder vi at tale med hende om det?
Den nye institution er integreret, og hun skal således kun være i vuggestuen frem til forår/sommer 2016, før hun skal i børnehave. Men vi er glade for, at hun får et halvt års tid i den nye vuggestue, inden hun skal i børnehave.
Da vi flytter fra lejlighed til hus samtidig med vuggestueskift har vi svært ved at give hende reelle fridage op til ny vuggestuestart - men er det bedst? Bliver hun forvirret, hvis vi holder farvel-fest om onsdagen, og hun begynder i den nye vuggestue om torsdagen?
Vi har taget fri torsdag den 1/10 og fredag den 2/10, fordi vi regner med at tage med hende i vuggestuen (vi har endnu ikke været til indkøringssamtale). Men hvad med den efterfølgende uge? Skal vi regne med lige så korte dage, som da vi kørte hende ind, da hun var 12-13 måneder gammel?
Vi glæder os til at høre dine tanker.
Kærlig hilsen
Skattepigens mor