Brev:
Afviser mere og mere ske mad
27. august 2015
Alder:
7 mdr.
Afviser mere og mere ske mad
Hej Helen
Jeg har skrevet mange gange de sidste dage og her er lige et spørgsmål mere. Håber du kan bidrage lige så godt med svar på dette.
Min datter er nu blevet 7 måneder gammel og jeg synes hun afviser mere og mere af skemaden. Hun er tyk så hun har heldigvis noget at tære på, men jeg frygter virkelig at hun pludselig helt nægter at spise skemad.
Til morgenmad får hun havregrød, lavet på 0.5 dl havregryn... hun spiser max halvdelen
Til frokost får hun mos af grøntsager, hvis jeg putter kød i (kylling, svin, okse) så tager hun ca 10 mundfulde og så vil hun ikke have mere.
Til aften får hun mos af grøntsager, eller suppe, eller færdigblandet aftengrød.
For ca 2 uger siden kunne hun spise ca 1 dl nu er det nærmere 1/2 dl.
Har prøvet diverse færdigretter, hun vil ikke have det.
Hun vil gerne have ristet toastbrød eller rugbrødsstænger, men det er vidst ikke så meget af det der rent faktisk kommer i maven.
Har fundet 2 slags frugtmos hun kan lide, de mest neutrale.... Frugt i hånden får hun også (med en skræmt mor som tilskuer) hun bider virkelig godt, banan, melon, mango, agurk, hun bider store stykker af som jeg så skal fange i munden på hende.
I takt med at alle måltider nu indtages i den høje stol, gylper hun også mere af skemad. Ved ikke om det er fordi hun presses lidt sammen når hun sidder, eller måske fordi det indtages med vand, som gør det lettere at gylpe...?
Man kan se på hende at det ikke er rart. Det gør godt nok ikke ondt pga Nexium, men hun ryster på hovedet efter et gylp, lidt ligesom når vi andre får en kulderystelse, og jeg kan faktisk godt forstå hun afviser den næste skefuld, når hun nok har lært at om lidt kommer det op igen....
Hun får 4 flasker i døgnet. Aften 180 ml, nat 180 ml, morgen 150 ml og før middagslur 150 ml.
Skal jeg gøre noget, eller bare se tiden an? Hun er som sagt en tyk sag på nu 8.9 kg (68 cm) så hun får jo massere af næring (ÅBENBART)
Hjælp
Med venlig hilsen
Sussi