Natble - 3 år, 6 mdr.

30. juli 2015

Kategori:
Alder:
3 år, 6 mdr.

Natble - 3 år, 6 mdr.

Hej Helen

Vores søn på snart 3,5 år smed bleen sidste år i september. Det var ret tideligt i forhold til øvrige vi kender på samme alder, men han havde interessen og gik rigtig fint for ham.
Han har stadig få uheld i løbet af dagen når han har travlt, så det hele virker meget normalt.

Men om natten har han altid haft ble på, og den er altid MEGET våd om morgenen.
Jeg vil gerne hjælpe ham bedst muligt med også at blive tør om natten, og jeg tænker derfor om det vil være en idé at tage ham op og tisse ved midnatstid. Vil det kunne hjælpe ham med ikke at tisse så meget i bleen og på sigt hurtigere blive tør om natten?
Eller er det bedre at lade ham sove igennem, og vente med at bekymre sig om dette, indtil hans ble ikke længere er så våd om ...

Annonce

... morgenen??
Hvilken alder ca. plejer drenge at kunne sove uden ble?

Jeg forsøger at tage bleen af ham så tidligt jeg kan om morgenen. For en anden ting er, at han bevidst vil tisse i den når han vågner. Men da bleen som oftest er helt fuld fra natten, resultere det i at han tisser igennem og bliver våd... Jeg tror han bevidst tisser i bleen om morgenen, for nemhedens skyld/rent dovenskab. Vores wc ligger i stueetagen (vi sover på 1. sal). Der står dog en potte til samme formål på soveværelset, men den er han holdt op med at benytte…

Han elsker også at drille mig, og han ved jeg hver morgen vil have bleen af ham hurtigt. Han blev storebror for snart 5 måneder siden, måske det er en måde at søge opmærksomhed på??

Ser frem til at høre din mening :-)

Med venlig hilsen
Kristine

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

28. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 7 mdr.

Selvværd og selvtillid

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg har en pige på 3 1/2 år, som jeg...

4. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 4 mdr.

3 år og udfordringer

Hej Helen. Jeg har en dejlig datter på 3 år og 4 måneder. Hun begyndte i...

12. februar 2024 | Renlighed | 4 år

Periodevise problemer med renlighed

Kære Helen Jeg har en dreng, der lige er fyldt 4 år. Han har været renlig...

25. januar 2024 | Renlighed | 4 år

Kan ikke mærke hun skal tisse

Hej Helen, Min datter, der er lige er blevet 4 år, har været blefri, både...

15. januar 2024 | Transport og ferie | 4 år, 1 mdr.

Ferie med børn

Kære Helen Vi er min mand, jeg, vores datter på 4 og dreng på 7 måneder på...

Annonce

Viden om børn:

Ruske

Lige meget hvor meget og hvor længe et barn græder, så må man aldrig begynde at slå eller ruske det. Et spædbarn som ruskes, kan få blødninger i hjernen og det kan medføre hjerneskade eller død.

Søg altid hjælp hos familie, venner, læge eller andre, hvis du oplever at dit barns gråd går dig så meget på, at du kan komme til at slå eller ruske dit barn. Det er vigtigt at søge hjælp! Og det er vigtigt at du taler med en du har tillid til og fortæller åbent og ærligt om, hvordan du...

Læs mere i Babylex

Strømper

Strømper skal passe til barnets fod og gerne være en lille smule længere.

Til de spæde børn, kan man købe frotté strømper som er dejligt bløde og med næsten ingen elastik og dermed ikke noget, som strammer.

Strømper kan være af uld, bomuld eller af et blandingsprodukt og det kan være en god idé at medtænke, hvad materiale du vælger at købe strømper i. Til børn der sveder meget, kan uld være en fordel. Det samme gælder om vinteren, hvis dit barn f.eks. skal have...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tusind tak for dine tidligere svar som er virkelig brugbare.

Jeg er glad for din tilgang til barnet. Synes det kan virke meget frustrerende at der stilles store krav til de små og at der er en holdning til at man bare skal tage "kampen" med dem og dermed have sig et ulykkeligt barn. Så hvor er jeg glad for at have dig!

Med venlig hilsen
Pernille, mor til dreng på 6 måneder