Brev:
Natble - 3 år, 6 mdr.
30. juli 2015
Alder:
3 år, 6 mdr.
Natble - 3 år, 6 mdr.
Hej Helen
Vores søn på snart 3,5 år smed bleen sidste år i september. Det var ret tideligt i forhold til øvrige vi kender på samme alder, men han havde interessen og gik rigtig fint for ham.
Han har stadig få uheld i løbet af dagen når han har travlt, så det hele virker meget normalt.
Men om natten har han altid haft ble på, og den er altid MEGET våd om morgenen.
Jeg vil gerne hjælpe ham bedst muligt med også at blive tør om natten, og jeg tænker derfor om det vil være en idé at tage ham op og tisse ved midnatstid. Vil det kunne hjælpe ham med ikke at tisse så meget i bleen og på sigt hurtigere blive tør om natten?
Eller er det bedre at lade ham sove igennem, og vente med at bekymre sig om dette, indtil hans ble ikke længere er så våd om morgenen??
Hvilken alder ca. plejer drenge at kunne sove uden ble?
Jeg forsøger at tage bleen af ham så tidligt jeg kan om morgenen. For en anden ting er, at han bevidst vil tisse i den når han vågner. Men da bleen som oftest er helt fuld fra natten, resultere det i at han tisser igennem og bliver våd... Jeg tror han bevidst tisser i bleen om morgenen, for nemhedens skyld/rent dovenskab. Vores wc ligger i stueetagen (vi sover på 1. sal). Der står dog en potte til samme formål på soveværelset, men den er han holdt op med at benytte…
Han elsker også at drille mig, og han ved jeg hver morgen vil have bleen af ham hurtigt. Han blev storebror for snart 5 måneder siden, måske det er en måde at søge opmærksomhed på??
Ser frem til at høre din mening :-)
Med venlig hilsen
Kristine