Hjælp til en jeg siger modsat pige

29. juni 2015

Kategori:
Alder:
2 år, 10 mdr.

Hjælp til en jeg siger modsat pige

Hej Helen.

Du har før kommet med gode råd til os, så nu prøver vi igen.

Har tvillinger dreng/pige på snart 3 år. Og har brug for lidt gode råd specielt omkring vores pige, der virkelig er en ”Rasmus-modsat” meget.

Hvis man bla. spørger om hun skal have banan på sine havregryn svare hun nej, for så 2 minutter senere at blive sur/ulykkelig og vil have banan.

Når vi går hjem, vil hun gå selv, men sætter sig så på jorden og vil ik gå, og kommer hun i klapvognen, bliver hun sur/ked fordi hun vil gå selv osv ...

Annonce

... osv.

Siger altid det modsatte svar, af hvad hun gerne vil. Mor gå, er mor skal blive. Nej er ofte ja, osv.

Vi har forsøgt forskellige ting, men det ender ofte med en sur/ked pige, og et sæt irriteret forældre.

Hvordan tackler vi som forældre hende, når hun siger det modsatte? Skal hun føjes, skalvi holde fast i hendes første svar eller?

Så håber du har et par gode ideer til hvad man kan gøre, for at hun kan hjælpes til at forstå, at man må svare det man mener, og ikke det modsatte.

Hilsen the twins mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

26. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 6 mdr.

Svær putning - 2 år, 6 mdr.

Kære Helen, Et spørgsmål til putning. Vores dreng på 2.5 år har altid...

5. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 10 mdr.

Svær putning - 2 år, 10 mdr.

Hej Helen. Yngstemanden har altid været rigtigt svær at putte, og derfor har...

4. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 4 mdr.

3 år og udfordringer

Hej Helen. Jeg har en dejlig datter på 3 år og 4 måneder. Hun begyndte i...

12. januar 2024 | Udvikling | 2 år, 7 mdr.

Vild dreng

Kære Helen Tak for dine gode råd i forhold til søvn. Dem vil vi forsøge at...

5. januar 2024 | Sovevaner | 2 år, 6 mdr.

Putning af far

Kære Helen Vi har brug for gode råd til putning af vores søn på 2,5 år....

Annonce

Viden om børn:

Amning og sex

Når du ammer og dit bryst er fyldt med mælk, så vil det være helt naturligt at brystet lækker eller direkte sprøjter med mælk, hvis du bliver seksuelt stimuleret.

Brysterne kan også være følsomme på en anden måde, end hvis du ikke ammer. De kan være mere ømme og mere spændte, brystvorterne kan også gøre ondt.

Det er heller ikke unormalt at man oplever brystet meget anderledes, når det pludselig tjener som næringskilde for ens barn. Nogle kvinder (og også mænd)...

Læs mere i Babylex

Efterfødselsreaktion

Både mænd og kvinder kan få en efterfødselsreaktion - i Danmark rammes ca. 10-15% af nybagte mødre af en fødselsdepression, og ca. 7% af mændene får en depression i forbindelse med at blive far. Faktisk mener man at tallet for fædre kan være betydeligt højere, måske endda højere end antallet af kvinder der rammes.

Nogle af symptomerne kan være ens for både mænd og kvinder - begge køn kan f.eks. føle skyld, selvbebrejdelse, håbløshed og en følelse af ikke at være en god nok...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Tusinde tak for dit fantastiske svar til vores lille familie sidst. Det hjalp virkelig på natten at give ham en fast rytme i dagstimerne.

Tak fra Hannibals mor