Brev:
Hjælp til en jeg siger modsat pige
29. juni 2015
Alder:
2 år, 10 mdr.
Hjælp til en jeg siger modsat pige
Hej Helen.
Du har før kommet med gode råd til os, så nu prøver vi igen.
Har tvillinger dreng/pige på snart 3 år. Og har brug for lidt gode råd specielt omkring vores pige, der virkelig er en ”Rasmus-modsat” meget.
Hvis man bla. spørger om hun skal have banan på sine havregryn svare hun nej, for så 2 minutter senere at blive sur/ulykkelig og vil have banan.
Når vi går hjem, vil hun gå selv, men sætter sig så på jorden og vil ik gå, og kommer hun i klapvognen, bliver hun sur/ked fordi hun vil gå selv osv osv.
Siger altid det modsatte svar, af hvad hun gerne vil. Mor gå, er mor skal blive. Nej er ofte ja, osv.
Vi har forsøgt forskellige ting, men det ender ofte med en sur/ked pige, og et sæt irriteret forældre.
Hvordan tackler vi som forældre hende, når hun siger det modsatte? Skal hun føjes, skalvi holde fast i hendes første svar eller?
Så håber du har et par gode ideer til hvad man kan gøre, for at hun kan hjælpes til at forstå, at man må svare det man mener, og ikke det modsatte.
Hilsen the twins mor