Aflevering i dagpleje, forskellige tidspunkter

21. maj 2015

Kategori:
Alder:
9 mdr.

Aflevering i dagpleje, forskellige tidspunkter

Kære Helen.

Min datter starter i dp når hun er 11 måneder, og jeg er nu ved at planlægge aflevering og hentning.

3 dage om ugen vil hun blive afleveret af far ved 07.15 tiden, og hentet af mig ved 15 tiden. Og 2 dage om ugen afleveret af mig, som har mulighed for først at aflevere 08.30. Er det en go ide med et par hygge morgener herhjemme (og lidt kortere dage i dp), eller er det bedst for hende at dagene er relativt ens? Børn er selvfølgelig forskellige, men er der nogle overvejelser vi bør gøre os?

Det skal siges at hun allerede nu i en alder af 9 mdr., virker lidt sensitiv. (Jeg stiller dig et spørgsmål vedr. det i et andet brev). Hun er også vant til en ret rolig dag, oftest herhjemme, og møder stort set kun andre børn når vi er i mødregruppe, da ingen ...

Annonce

... af vores nærmeste venner har små børn. Hun er ikke blevet passet af andre endnu, andet end 1 times tid, men er dog rimelig vant til besøg.

Så tænker du at det er bedst med lidt længere, men ens dage 7.15-15.00/15.45, eller kan der godt være lidt forskel på måden dagen begynder på, for at få lidt kortere dage, og hygge med mor 2 morgener om ugen? (Jeg har fri hver ons).

Og så lige et spørgsmål til hendes dagslure. Hun er 9 mdr. nu. Vågner ved 6-7 tiden, og sover igen ved 10.30-11 tiden. Her sover hun typisk 1 1/2 -2 timer. Og så igen ved 16 tiden, ca 3 kvarter.. Er det en ide at vænne hende til 1 lur fremfor 2, inden hun starter i dp? Ved fx. at trække den til 11.30, og så satse på en go lang lur. Også for at hun er mere træt kl. 20..?

Med venlig hilsen
Stine

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Fisk og børn

Det er vigtigt at børn tilbydes fisk. Gerne flere gange om ugen, det vil sige næsten hver dag til frokost og et par gange til aftensmad.

Det er vigtigt at børn tilbydes forskellige typer af fisk. De fede fisk er især laks, sild og makrel. De mere magre fisk er skrubbe, rødspætte, sej og torsk. Fisk er rige på næringsstoffer som D-vitamin, selen og omega-3-fedtsyrer, som er meget vigtige for udviklingen af barnets hjerne.

Er dit barn mellem 0-14 år, er det vigtigt,...

Læs mere i Babylex

Udmalkning af modermælk

Når du ønsker at malke ud og gemme din mælk bør du følge nedenstående retningslinier:

1) Vask dine hænder
2) Malk lidt mælk ud og kasser dette (ca. en spiseskefuld). Den første mælk kan være inficeret med bakterier fra huden og brystvorten. Når barnet ammes er dette uden betydning, men når mælken skal gemmes, er det vigtigt at den er helt ren.
3) Malk ud i en rengjort (skoldet) plastik flaske - kan købes på apoteket og de kan bruges flere gange, hvor du rengør og...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for dit hurtige svar - jeg ser altid tingene fra en anden vinkel når jeg læser dine svar - en vinkel som man ikke altid selv kan se tingene fra, når det er kørt lidt i hårdknude.

Glæder mig altid til at høre fra dig

Mange hilsner
Lillepigens mor