Brev:
Aflevering i dagpleje, forskellige tidspunkter
21. maj 2015
Alder:
9 mdr.
Aflevering i dagpleje, forskellige tidspunkter
Kære Helen.
Min datter starter i dp når hun er 11 måneder, og jeg er nu ved at planlægge aflevering og hentning.
3 dage om ugen vil hun blive afleveret af far ved 07.15 tiden, og hentet af mig ved 15 tiden. Og 2 dage om ugen afleveret af mig, som har mulighed for først at aflevere 08.30. Er det en go ide med et par hygge morgener herhjemme (og lidt kortere dage i dp), eller er det bedst for hende at dagene er relativt ens? Børn er selvfølgelig forskellige, men er der nogle overvejelser vi bør gøre os?
Det skal siges at hun allerede nu i en alder af 9 mdr., virker lidt sensitiv. (Jeg stiller dig et spørgsmål vedr. det i et andet brev). Hun er også vant til en ret rolig dag, oftest herhjemme, og møder stort set kun andre børn når vi er i mødregruppe, da ingen af vores nærmeste venner har små børn. Hun er ikke blevet passet af andre endnu, andet end 1 times tid, men er dog rimelig vant til besøg.
Så tænker du at det er bedst med lidt længere, men ens dage 7.15-15.00/15.45, eller kan der godt være lidt forskel på måden dagen begynder på, for at få lidt kortere dage, og hygge med mor 2 morgener om ugen? (Jeg har fri hver ons).
Og så lige et spørgsmål til hendes dagslure. Hun er 9 mdr. nu. Vågner ved 6-7 tiden, og sover igen ved 10.30-11 tiden. Her sover hun typisk 1 1/2 -2 timer. Og så igen ved 16 tiden, ca 3 kvarter.. Er det en ide at vænne hende til 1 lur fremfor 2, inden hun starter i dp? Ved fx. at trække den til 11.30, og så satse på en go lang lur. Også for at hun er mere træt kl. 20..?
Med venlig hilsen
Stine