Væskemangel?

29. januar 2005

Kategori:
Alder:
3 mdr.

Væskemangel?

Hej Helen

Jeg håber du kan hjælpe mig, for jeg er meget i tvivl.

Min søn er nu knap 4 mdr. gammel. Han bliver ammet og får flaske bagefter fordi jeg ikke har særlig meget mælk..
Da han blev født vejede han 3800 gram og var 55 cm lang. Nu er han 64 lang og vejer 7 kg. På det område virker det som om det går fint. MEN jeg synes hans fontanel ind i mellem går lidt nedad!

Iflg. jordemoderen skulle det være tegn på væskemangel og så er jeg jo i tvivl om han får nok. Jeg kan jo af gode grunde ikke vide hvor meget han får ved brystet, men han tager ca. 100-120 ml. af flasken efter hver amning. Han får ca. 5 flasker dagligt og ammes 5-7 ...

Annonce

... gange. Jeg kan ikke få ham til at tage mere, så han virker mæt og glad. Der går ca. 3-4 timer mellem at han får mad.

Tror du han får nok mælk/væske eller er der en anden årsag til at fontanellen går lidt nedad. Han har en ret stor fontanel. Hvis det er væskemangel, hvad kan jeg i så fald gøre for at give ham mere væske?

Og så lige et bonusspørgsmål. Når han bliver 4 mdr. skal flaskerne så stadig koges og kan man tage vand fra den kolde hane og varme i mikroovnen når der skal laves mad eller skal det stadig koges først?

Håber meget på et hurtigt svar, da jeg jo helst ikke vil have at min dreng skal tørste:_))

Med venlig hilsen
Emils mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

11. februar 2024 | Sovevaner | 4 mdr.

Forskellige putteritualer?

Hej Helen Jeg har et spørgsmål vedrørende putteritualer. Min dreng er 4...

31. januar 2024 | Kost og ernæring | 4 mdr.

Hvor meget mad og hvornår? - 4 mdr.

Hejsa Helen Så skriver jeg lige igen:) Min dreng får fuld flaske og er nu...

30. januar 2024 | Kost og ernæring | 4 mdr.

Kamillete til baby?

Hej Helen I følge vores sundhedsplejerske, så bør vi ikke give kamillete til...

Annonce

Viden om børn:

Babynest

En babynest er oprindeligt en svensk opfindelse, som efterhånden har spredt sig over hele verden. Også i Danmark er det meget populært at bruge en nest til sit barn.

En babynest kaldes også en babyrede, og den bruges til at lægge dit barn i, når du gerne vil have, at dit barn skal føle sig omsluttet og holdt, og du ikke selv kan have dit barn i armene. Det vil sige, at hver gang du lægger dit barn fra dig, fordi du f.eks. skal ordne vasketøj, lave mad, tale i telefon eller...

Læs mere i Babylex

Passiv rygning og børn

Små børn er særligt sårbare overfor passiv rygning, da deres organer endnu ikke er færdigudviklede.

Vi ved i dag at børn, som udsættes for passiv rygning, bliver oftere syge, og ofte også rammes hårdere af sygdomme. Børn, som udsættes for passiv rygning, har langt større risiko for at udvikle astmatisk bronkitis, astma, lungebetændelse og mellemørebetændelse.

Undersøgelser viser også at børn, som udsættes for passiv rygning i fostertilstanden og efter fødslen, vil...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tak for alt din støtte og hjælp indtil nu. Igennem dig har jeg lært at have tillid til mine beslutninger og oser ud af tryghedsposen til min dreng og dette med god samvittighed!!!

Ingen tvivl om at du altid skal være min sundhedsplejerske :-)

Kærlig hilsen
P, mor til dreng på 15 måneder.