Brev:
Afvænning af bryst?
18. april 2015
Alder:
9 mdr.
Afvænning af bryst?
Hej Helen!!
Så har jeg lige brug for lidt af dit gode input igen :)
Villas er nu 9 måneder og godt på vej til de 10, han er dygtig til at spise og er en meget nem lille dreng!!
Spiser 3 hovedmåltider og 2-3 mellemmåltider ( appetitten er dog ikke så stor i øjeblikket, men er sikker på det er tænder der driller )
Han nægter stadig sut og sutteflaske, så ammer stadig ved siden af måltiderne. Han har meget svært ved at blive lagt til lur uden bryst. Har taget "kampen op et par gange, men han bliver vildt ked af det og græder enormt meget. Han bliver helt svedig og opkørt!! Så efter nok en halv times kamp - ender jeg med at give efter - ved det nok ikke er så smart!!! Men ved simpelthen ikke hvad jeg skal gøre for ham!!!
Jeg beroliger ham, synger, stryger ham blidt på ryg og mave, går og kommer tilbage osv!!!
Han vågner også om natten 2 gange ca og tidlig morgen og vil have bryst!! ( har prøvet med vand, sutteklud og bamse )
Mine spørgsmål går så på, om jeg skal trappe ham ned og hvordan jeg skal gøre det???
Føler jeg har prøvet alt både dag og nat ( og som jeg før har sagt, så er det ikke det store overskud og påfinden man har om natten ) og vil helst ikke vække resten af familien!!
På forhånd tak.
Med venlig hilsen
Lill-Mai