Brev:
Svær at få til at falde i søvn - 4 mdr.
24. januar 2005
Alder:
4 mdr.
Svær at få til at falde i søvn - 4 mdr.
Hej Helen
Jeg har gennem længere tid fulgt med og synes din brevkasse fungerer fantastisk, hvorfor jeg nu også vælger at tilmelde mig.
Vores datter er snart fire måneder gammel (om en uge) og vi har stort set lige fra starten haft problemer med at få hende til at falde til ro om aftenen. Hun spjætter med arme og ben og græder i en lang køre.
I nogle perioder er det begyndt at gå bedre, men er så vendt tilbage til det gamle igen. Vi kan om aftenen mærke at hun begynder at blive træt, kan ind imellem vugge hende i søvn, men hun vågner næsten altid efter max en halv time. Hun ligger meget urolig og basker med arme og ben, noget som jeg tolker at hun er sulten. Så sent som i aftes spiste hun 250ml allomin 2 næsten i en køre. Samtidig med at arme og ben kører så græder hun ofte meget og ind imellem bliver hun helt hæs.
Vi har fundet ud af at vi dog nogle gange kan stoppe hende ved at aktivere hende ved at lege med hende...men hun kan blive ved og ved. Hun falder i søvn ved ca 23-24 tiden og sover om natten dog afbrudt af to flaskemåltid, hvorefter hun hurtigt falder i søvn igen.
Jeg er for nylig begyndt at give hende risgrød med frugt, men har tænkt om frugten evt kan give hende luft i maven, hvorfor jeg fra idag har givet hende gulerod med kartoffel puré.
Hun har været vant til at få grøn allomin, men jeg har nu skiftet da jeg ikke syntes det virkede til at hun blev ordenlig mæt, særligt om aftenen. Hun kunne inden for få timer spise ret store mængder uden at der var gået særlig lang tid imellem.
Om dagen sover hun udenfor og det går som regel fint. Vi har ikke nogen fast soverytme, vi stiller hende ud når hun begynder at vise træthedstegn og som regel falder hun i søvn efter lidt tid.
Vi har prøvet at læse i bogen "Godnat og sov godt", har holdt det 2 dage, hvorefter vi opgav.
Vi håber det begynder at gå bedre nu hun får noget fastere føde, selvom det endnu kun er meget små mængder. Hvornår kan man sige at deres mavetarmsystem er færdigudviklet?
Det skal lige siges at hun om dagen og starten af aftenen virker meget velfungerende, pludrer, griner, tager pænt på i vægt, vejer nu ca 7kg (f.3428). Min egen sundhedsplejerske har jeg ikke drøftet det her med, da jeg ikke synes hun virker så erfaren.
Håber ikke ovenstående virker alt for rodet.
Venlig hilsen
Djomo