Brev:
Separationsangst - vil ikke over til andre
27. januar 2015
Alder:
8 mdr.
Separationsangst - vil ikke over til andre
Kære Helen,
Vores dejlige lille pige nærmer sig nu 8 måneder. Hun er den skønneste og gladeste lille pige. Specielt når hun er sammen med mig, altså sin mor...😘.
Hun har de sidste 3-4 måneder været utrolig ked af at komme over til andre. Selv min mor og søster som hun ser ofte flere gange i løbet af en uge og som hun udemærket kender. Hun ikke bare græder, hun SKRIGER, som om hun aldrig skal se mig igen. Der er ingen der kan tage hende.
Når vi bare er hjemme kan jeg og hendes far uden problemer tage hende i dagtimerne. Hun har to ældre søskende på 4.5 og 3 år som også gerne må og kan tage hende. Hun elsker dem og omvendt, vi har ikke oplevet nogen former for søskendejalousi. Hun er så glad og så let en lille pige at have herhjemme. Hun er virkelig fantastisk og alt går bare så stærkt med hende.
Jeg er den eneste som kan putte hende ( ved amning ) og om natten er det også kun mig som dur. Hun falder til ro ved brystet. Hun bruger ikke sut, så brystet er der hun falder til ro. Men derfor søger hun også brystet mange gange om aftenen og natten. Jeg dur ikke til at ligge ned og amme, men synes godt jeg kan lægge hende fra mig efter amning, også uden hun er i dyb søvn.
Jeg har forsøgt at anvende principperne fra Elisabeth Pantley, hvilket jeg synes har nogen effekt. Dog synes jeg det er svært at fastholde pga tandfrembrud etc. Hun har fået 6 tænder på 2 måneder. Hun har kravlet den sidste måned. Hun står oprejst, øver sig i kun at holde fast med en hånd. Hun er overalt, og nyder det i den grad. Hun spiser efter din kostplan og spiser godt.
Det er så synd for hende at hun er så ked af at være hos andre, og lidt synd for mig... Hun er vores nummer tre, og jeg tager det temmeligt afslappende. Så meget gør det mig ikke, men jeg vil også gerne lære hende at være lidt mindre afhængig af mig, så hendes nattesøvn også bliver bedre uden alle de opvågninger.
Kærlig hilsen