Kostplan 5-6 mdr´s baby

18. januar 2005

Alder:
5 mdr.

Kostplan 5-6 mdr´s baby

Hej brevkasse

Endnu en gang skriver jeg til dig, idet vi ikke selv har en sundhedsplejerske her i Tyskland, og tit har gjort god brug af dine råd.

Jeg er nu ved at nedtrappe med amme, min søn er 5 måneder og en uge. Mit mål er helt at stoppe når han er 6 mdr.

Da han var 4 mdr. introducerede jeg en flaske om aftenen, kl. 23 med enten min mælk i eller Enfamil (hvis jeg i løbet af dagen ikke havde produceret nok) med grød i. Det fik ham til at sove som en sten, ingen amning mere om natten, blot hente sutten :)....

For et par dage siden introducerede jeg så kl. 12 om dagen, gulerodsmos. Han tager det pænt ind, et par teskeer er det blevet til. Så ...

Annonce

... prøvede jeg efter et par dage (måske for hurtigt???) at give den lune grød som han også får om aftenen, også det gik pænt.

Mit spørgsmål er nu, da jeg ikke husker hvordan jeg gjorde med min første søn....Hvor mange skemåltider kan jeg introducere i den alder? Han virker nemlig til ikke at være så tørstig heller, amningen er meget uregelmæssig (hvorfor det?). Har du en plan, og hvornår skifter jeg planen i forhold til antal levemåneder? Kan jeg ændre smag efter en uge?

Grød har jeg blandet op med kogt vand. Men bør det være med mælk i stedet?

Han gylper en del på det sidste, og har haft tynd afføring, hvad bør jeg gøre?

Venlig hilsen
Susanne K.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

Annonce

Viden om børn:

Fedtcreme - fedtprocent

Der findes rigtig mange forskellige cremer på markedet, og til behandling af børneeksem er det en god idé at vælge fedtcreme. Jo højere fedtprocent cremen har, jo mere fedtet og klistret vil den ofte være - og dermed også for mange mere ubehagelig. Derfor er det en god idé at vælge så fed en creme som muligt, som samtidig virker behagelig - og til behandling af børneeksem i ansigtet er det ofte en god idé at vælge en creme med en fedtprocent omkring 30-40%. Det er ofte også en god idé at...

Læs mere i Babylex

Fladt baghoved

Da små børns kranieknogler er bløde og ikke helt sammenvoksede, kan de tage facon efter, hvordan barnet lejres. Det kan give barnet en flad eller skæv hovedfacon, - dette kaldes lejringsbetinget skævhed af kraniet.

Sundhedsstyrelsen anbefaler, at børn altid lejres på ryggen, når de skal sove, fordi dette mindsker risikoen for vuggedød. Du skal være opmærksom på, at barnet ikke ligger med hovedet til den samme side, hver gang det sover, da dette kan medføre, at barnet får en skæv...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tak for en virkelig god brevkasse/side. Du gør et fantastisk stykke arbejde.

Kærligste Hilsener
Mia, gravid med sit første barn.