Brev:
Kostplan 5-6 mdr´s baby
18. januar 2005
Alder:
5 mdr.
Kostplan 5-6 mdr´s baby
Hej brevkasse
Endnu en gang skriver jeg til dig, idet vi ikke selv har en sundhedsplejerske her i Tyskland, og tit har gjort god brug af dine råd.
Jeg er nu ved at nedtrappe med amme, min søn er 5 måneder og en uge. Mit mål er helt at stoppe når han er 6 mdr.
Da han var 4 mdr. introducerede jeg en flaske om aftenen, kl. 23 med enten min mælk i eller Enfamil (hvis jeg i løbet af dagen ikke havde produceret nok) med grød i. Det fik ham til at sove som en sten, ingen amning mere om natten, blot hente sutten :)....
For et par dage siden introducerede jeg så kl. 12 om dagen, gulerodsmos. Han tager det pænt ind, et par teskeer er det blevet til. Så prøvede jeg efter et par dage (måske for hurtigt???) at give den lune grød som han også får om aftenen, også det gik pænt.
Mit spørgsmål er nu, da jeg ikke husker hvordan jeg gjorde med min første søn....Hvor mange skemåltider kan jeg introducere i den alder? Han virker nemlig til ikke at være så tørstig heller, amningen er meget uregelmæssig (hvorfor det?). Har du en plan, og hvornår skifter jeg planen i forhold til antal levemåneder? Kan jeg ændre smag efter en uge?
Grød har jeg blandet op med kogt vand. Men bør det være med mælk i stedet?
Han gylper en del på det sidste, og har haft tynd afføring, hvad bør jeg gøre?
Venlig hilsen
Susanne K.