Som brødre vi dele

19. november 2014

Kategori:
Alder:
3 år

Som brødre vi dele

Hej Helen,

Vi har lidt udfordringer derhjemme med vores to drenge på 3 år og 8 måneder.

Loui kravler jo lystigt rundt og er selvfølgelig meget nysgerrig, og han synes hans storebrors legetøj er meget spændende. Og det er Victor knap så begejstret for.

Vi sidder ofte på Victors værelse og leger. Og Loui må IKKE røre det Victor nu sidder og leger med. Det er vi forståelige overfor, han skal jo ha sit legetøj lidt i fred, så vi ber Victor om at hjælpe med at finde noget legetøj som Loui kan kigge på og vi sørger for at Loui ikke kravler over og ødelægger fx togbanen.

Men Victor tager ofte sine ting med ind i stuen. Og her kombinere han sit eget legetøj med Loui's, han har et legetøjs hjørne inde i stuen. Og der må Loui heller ikke kigge med, pille ved tingene osv. Her er vi dog lidt mere strikse, vi siger at stuen er vores alles rum og vi må alle være her og lege med. Victor hyler, ...

Annonce

... skriger og råber. Vi prøver at forklare ham at nu bruger han jo også Louis legetøj så her må Loui gerne kigge og være lidt med, og om han ikke kan vise Loui sin leg. Han skriger og råber, den næste time er total ødelagt, og der er intet vi kan gøre eller sige.

Selvfølgelig skal han ha sit legetøj i fred - men omvendt skal han jo også lære at dele? Loui ødelægger selvfølgelig bare tårnet/togbanen osv. Men hvordan kan vi gribe situationen an? Hvad kan vi sige? Hvor går grænsen for Louis "pilleri" i storebrors legetøj? Loui har ikke sit eget værelse, hans seng står i vores værelse og når ham blir lidt ældre skal de dele det store værelse, men den tid den sorg.

Nogle gange må vi gå i hver sit rum med drengene, men det er jo ik altid en mulighed, når der også skal laves aftensmad.

Stortset alle vores eftermiddage er sådan her, når Victor kommer hjem fra børnehave.

Glæder mig til at høre fra dig :)

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

23. april 2024 | Opdragelse | 3 år, 6 mdr.

Leg med voldsomme ord

Hej igen Helen, Jeg sender dig et til brev med det samme med et helt andet...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

15. april 2024 | Udvikling | 3 år

Hjælp til vores dreng

Hej Helen, Min kæreste og jeg håber inderligt at du kan hjælpe os, som du...

26. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 6 mdr.

Svær putning - 2 år, 6 mdr.

Kære Helen, Et spørgsmål til putning. Vores dreng på 2.5 år har altid...

5. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 10 mdr.

Svær putning - 2 år, 10 mdr.

Hej Helen. Yngstemanden har altid været rigtigt svær at putte, og derfor har...

Annonce

Viden om børn:

Øjne og syn hos baby

Nyfødtes øjne er tit hævede og sammenklistrede. Det er helt normalt. Er der vedblivende pus i øjenkrogen, har barnet sandsynligvis en øjenbetændelse og bør ses af lægen.

Helt små børn kan se i en afstand af ca. 30 cm. Det er den afstand, der er mellem moderens bryst og ansigt, når hun sidder og ammer. En nyfødt baby har svært ved at se, og verden virker meget utydelig og sløret. Men så snart den lille kommer til verden, begynder synet at udvikle sig.

Dit barn har...

Læs mere i Babylex

Regnslag

Du bør vælge regnslag der har Varefakta mærke. Det betyder at regnslaget er godkendt med hensyn til at kunne sikre barnet luft nok.

Du bør jævnligt sikre at elastikken i regnslaget er i orden. Er den for løs, kan selv et lille barn trække regnslaget ind i barnevognen og blive kvalt.

Regnslag bør kun anvendes, når man går tur i regnvejr og bør således ikke være på vognen, hvis det ikke regner.

Stil barnevognen under et halvtag, hvis det regner, når...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen!

Tusind tak for en super god side, med masser af gode og virkeligt kompetente svar, som jeg har brugt flittigt

Josefines mor