Brev:
Sove i voksipose
30. oktober 2014
Alder:
15 mdr.
Sove i voksipose
Hej Helen.
Vores datter bliver 15 mdr nu her. Hun har altid sovet i voksipose, når hun sover i barnevognen. Vi er skiftet til vinterdyne (ulddyne), og normalt ville jeg ikke putte hende i hendes normale tøj, når hun skal sove inkl vanter, da hun har hænderne over dynen. Da hun var helt lille fungerede det super godt.
Nu snakker dagplejemoderen om, at hun gerne vil have mere tøj på hende. Jeg har givet hende en strikket uldtrøje, som hun har brugt nu her om efteråret. Idag fryser det så her til morgen, og dagplejemoderen mener vores datter skal have en dragt på i voksiposen.
For mig lyder det som rigtig meget tøj, da voksiposen netop skulle gøre at man kunne undgå flyverdragt. Jeg forklarede hende, at det gik rigtig godt, da hun var helt lille, men hun siger så at de har brug for at få mere tøj på, når de bliver ældre.
Kender du noget til voksiposen, og i så fald hvad tænker du om det? Hun sagde hun selvfølgelig vil være opmærksom på, om hun har det for varmt. Men kan man ikke have det for varmt og dermed sove dårligt, selvom man ikke direkte sveder?
Venlig hilsen
mig