Søvnproblemer nat

30. oktober 2014

Kategori:
Alder:
2 år, 7 mdr.

Søvnproblemer nat

Hej Helen.

Tak for dit gode svar sidst. Det kunne jeg virkelig bruge 😊

Men jeg har også et andet spørgsmål. Vores dreng har aldrig været den som faldt let i søvn eller sov længere end kl 6 om morgenen og ofte vågnede tidligere.

For tiden er det helt slemt og vi er ved at være i stort søvnunderskud. Specielt mig som er langtidssygemeldt og for alvor har brug for søvn.

Kl 6 er jo okay i hans alder, men problemet er at han også vågner 2-3 gange om natten. Vi er overbeviste om at han har drømt eller bare har brug for at mærke os. Han siger oftest at han gerne vil have at vi sidder på stolen ved siden af, som vi gør når vi putter ham. Vi sidder der naturligvis ...

Annonce

... til han igen er faldet i søvn. Men vi har også forklaret ham at vi er lige ved siden af i soveværelset (ofte vågner han mellem 1-4).

Vi synes at han får masser af tryghed. Han virker ellers godt tilpas men kan selvfølgelig godt have kortere lunte hvis han ikke har sovet så meget. I dagplejen sover han fast 2 1/2 time og ofte må hun så vække ham.

Jeg har tænkt på om han skulle have sengen ind til os men problemet er at gulvet knirker sindssygt meget og det har flere gange vækket ham når vi har været ude på toilettet. Vi har også prøvet at han sover i vores seng men det er han alt for urolig til og vi får ikke sovet.

Håber at du kan hjælpe!

Kærlig hilsen
Andreas' mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

26. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 6 mdr.

Svær putning - 2 år, 6 mdr.

Kære Helen, Et spørgsmål til putning. Vores dreng på 2.5 år har altid...

25. marts 2024 | Opdragelse | 2 år, 2 mdr.

2 årig dreng - fortsættelse

Kære Helen, Tusind tak for dine besvarelse. Jeg er meget lettet. De ting...

25. marts 2024 | Opdragelse | 2 år, 2 mdr.

2 årig dreng

Kære Helen, Jeg vil gerne starte med at skrive jeg er ordblind. Jeg håber...

5. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 10 mdr.

Svær putning - 2 år, 10 mdr.

Hej Helen. Yngstemanden har altid været rigtigt svær at putte, og derfor har...

28. januar 2024 | Opdragelse | 2 år, 3 mdr.

2.5 årig dreng skubber, slår og river i hår

Hej Helen, Vi har før draget god nytte af dine svar, så vi forsøger os igen....

Annonce

Viden om børn:

Barselsorlov

I har begge ret til at holde barselsorlov, når I skal have et barn. Der er mange muligheder for at dele, forlænge eller udskyde orlovsperioder. De økonomiske vilkår for orloven afhænger af jeres jobsituation.

Hovedreglen er, at kvinder har ret til fire ugers barselorlov før fødslen og 14 uger efter fødslen. Mænd har ret til to ugers orlov i løbet af de første 14 uger. Herefter har I 32 ugers forældreorlov hver, som I frit kan fordele mellem jer. Det er dog kun i 32 uger af jeres...

Læs mere i Babylex

Fisk og børn

Det er vigtigt at børn tilbydes fisk. Gerne flere gange om ugen, det vil sige næsten hver dag til frokost og et par gange til aftensmad.

Det er vigtigt at børn tilbydes forskellige typer af fisk. De fede fisk er især laks, sild og makrel. De mere magre fisk er skrubbe, rødspætte, sej og torsk. Fisk er rige på næringsstoffer som D-vitamin, selen og omega-3-fedtsyrer, som er meget vigtige for udviklingen af barnets hjerne.

Er dit barn mellem 0-14 år, er det vigtigt,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for dit hurtige svar - jeg ser altid tingene fra en anden vinkel når jeg læser dine svar - en vinkel som man ikke altid selv kan se tingene fra, når det er kørt lidt i hårdknude.

Glæder mig altid til at høre fra dig

Mange hilsner
Lillepigens mor