Brev:
Søvnproblemer nat
30. oktober 2014
Alder:
2 år, 7 mdr.
Søvnproblemer nat
Hej Helen.
Tak for dit gode svar sidst. Det kunne jeg virkelig bruge 😊
Men jeg har også et andet spørgsmål. Vores dreng har aldrig været den som faldt let i søvn eller sov længere end kl 6 om morgenen og ofte vågnede tidligere.
For tiden er det helt slemt og vi er ved at være i stort søvnunderskud. Specielt mig som er langtidssygemeldt og for alvor har brug for søvn.
Kl 6 er jo okay i hans alder, men problemet er at han også vågner 2-3 gange om natten. Vi er overbeviste om at han har drømt eller bare har brug for at mærke os. Han siger oftest at han gerne vil have at vi sidder på stolen ved siden af, som vi gør når vi putter ham. Vi sidder der naturligvis til han igen er faldet i søvn. Men vi har også forklaret ham at vi er lige ved siden af i soveværelset (ofte vågner han mellem 1-4).
Vi synes at han får masser af tryghed. Han virker ellers godt tilpas men kan selvfølgelig godt have kortere lunte hvis han ikke har sovet så meget. I dagplejen sover han fast 2 1/2 time og ofte må hun så vække ham.
Jeg har tænkt på om han skulle have sengen ind til os men problemet er at gulvet knirker sindssygt meget og det har flere gange vækket ham når vi har været ude på toilettet. Vi har også prøvet at han sover i vores seng men det er han alt for urolig til og vi får ikke sovet.
Håber at du kan hjælpe!
Kærlig hilsen
Andreas' mor