Pasning og medbragt mad

22. oktober 2014

Alder:
6 mdr.

Pasning og medbragt mad

Kære Helen.

1000 tak for din besvarelse! Vi køre på med at få kørt Siff ind i Rutinerne, det virker til at hun er begyndt at forstå budskabet... Dog stadig med nogle små bump på vejen, stadig store problemer om aften. Men det skal nok komme, er fortrøstningsfuld.

Jeg bliver lige nødt til at sende dig et spørgsmål til, denne gang vedr. pasnings tilbud. Som sagt er Siff nu snart 6 mdr (d. 07/11) d. 1/12 har vi fået tilbudt pasning på deltid, der er hun jo stadig ikke særlig gammel. Da det var vores første prioritet, har jeg haft svært ved at skulle afslå. Der er plads mangel i den kommune vi bor i, og derfor er vi naturligvis bange for vi ikke vil få tilbudt samme plads senere.

Så altså vi har accepteret. Dog med lidt ondt i maven. Hun er jo ikke så gammel.

Hun er altid været rigtig god til "fremmed", dog har hun lige haft en periode hvor "fremmed" var et utrykt emne, hvor kun mor eller far skulle nærme sig hende. Vi havde hende passet i et par timer ved Farmor og Farfar igår, lidt for at teste hende, og vi mor og far ...

Annonce

... kunne ordne div ting i byen. Det klarede hun til UG. Hun havde virkelig hygget sig, lige frem tilladt farmor at skifte hende, hvilket hun nægtede for et pr uger siden. var SÅ stolt. Der fik jeg det også lidt mere roligt ved tanken om at lige om lidt skal JEG undvære hende. AV! Ja det er jo når alt kommer til det, mig der kommer til at lide af separations angst, og min lille skat kommer til at få så mange dejlige oplevelser.

Mit spørgsmål vedr kost. Det er deltid vuggestue uden kost. Ja så er det jo mig der skal sørge for at hun får mad med. Men hvilken slags mad skal jeg give hende.
Grød bliver jo ret så kedelig hvis jeg laver det hjemme fra. Men det er vel nærmest det jeg bliver nødt til. Nu ved jeg ikke meget om kost for en 7 mdrs. Hvad er de klar til at kunne fordøje? Og ja det skal jo også være rimelig let for pædagogerne. De skal jo ikke bruge tiden på at forberede mad i køkkenet, når de skal passe mit barn. Hvad ville du forslå jeg gav hende for det også skal være spændende at spise mad.

Med Venlig Hilsen

Hønemor :)

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

Annonce

Viden om børn:

Spinalbedøvelse

Spinalbedøvelse er en bedøvelsesform, som bruges ved blandt andet kejsersnit. Man lægger bedøvelsen ind via en kanyle, som føres ind i rygmarvskanalen og kvinden bedøves fuldt fra taljen og ned.

Bedøvelsen gør som regel ikke særlig ondt at få lagt, og det tager meget kort tid at lægge den. Spinalbedøvelse har den fordel at kvinden er vågen under kejsersnittet og derfor kan følge med i fødslen af barnet - og også se barnet med det samme, barnet kommer ud. Der sættes en skærm op,...

Læs mere i Babylex

RS virus

RS-virus eller respiratorisk syncytialvirus er i vintermånederne den hyppigste årsag til akut bronkitis hos små børn og RS-virus kan også udvikle sig til lungebetændelse.

RS-virus er meget smitsomt og det rammer typisk børn under to år og ofte er børnene under seks måneder. Det er især større søskende, som smitter de mindre søskende, som så kan blive rigtigt syge og kræve indlæggelse. RS-virus er dog sjældent livstruende og barnet kommer sig igen uden men.

De...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen.

Tak for dit svar - jeg gik 100% på ham og tommelfingeren. Det tog faktisk kun 3-4 dage, så ville han hellere ha sut end tommelfinger.

Tak fra Conrads mor