Brev:
Pasning og medbragt mad
22. oktober 2014
Alder:
6 mdr.
Pasning og medbragt mad
Kære Helen.
1000 tak for din besvarelse! Vi køre på med at få kørt Siff ind i Rutinerne, det virker til at hun er begyndt at forstå budskabet... Dog stadig med nogle små bump på vejen, stadig store problemer om aften. Men det skal nok komme, er fortrøstningsfuld.
Jeg bliver lige nødt til at sende dig et spørgsmål til, denne gang vedr. pasnings tilbud. Som sagt er Siff nu snart 6 mdr (d. 07/11) d. 1/12 har vi fået tilbudt pasning på deltid, der er hun jo stadig ikke særlig gammel. Da det var vores første prioritet, har jeg haft svært ved at skulle afslå. Der er plads mangel i den kommune vi bor i, og derfor er vi naturligvis bange for vi ikke vil få tilbudt samme plads senere.
Så altså vi har accepteret. Dog med lidt ondt i maven. Hun er jo ikke så gammel.
Hun er altid været rigtig god til "fremmed", dog har hun lige haft en periode hvor "fremmed" var et utrykt emne, hvor kun mor eller far skulle nærme sig hende. Vi havde hende passet i et par timer ved Farmor og Farfar igår, lidt for at teste hende, og vi mor og far kunne ordne div ting i byen. Det klarede hun til UG. Hun havde virkelig hygget sig, lige frem tilladt farmor at skifte hende, hvilket hun nægtede for et pr uger siden. var SÅ stolt. Der fik jeg det også lidt mere roligt ved tanken om at lige om lidt skal JEG undvære hende. AV! Ja det er jo når alt kommer til det, mig der kommer til at lide af separations angst, og min lille skat kommer til at få så mange dejlige oplevelser.
Mit spørgsmål vedr kost. Det er deltid vuggestue uden kost. Ja så er det jo mig der skal sørge for at hun får mad med. Men hvilken slags mad skal jeg give hende.
Grød bliver jo ret så kedelig hvis jeg laver det hjemme fra. Men det er vel nærmest det jeg bliver nødt til. Nu ved jeg ikke meget om kost for en 7 mdrs. Hvad er de klar til at kunne fordøje? Og ja det skal jo også være rimelig let for pædagogerne. De skal jo ikke bruge tiden på at forberede mad i køkkenet, når de skal passe mit barn. Hvad ville du forslå jeg gav hende for det også skal være spændende at spise mad.
Med Venlig Hilsen
Hønemor :)