Brev:
Legetøj
12. september 2014
Alder:
4 mdr.
Legetøj
Hej Helen.
Jeg har et spørgsmål omkring min datter på 4,5 måned. Hvornår skal børn begynde at række ud efter ting som f.eks. deres legetøj?
Min datter kan godt gribe fat omkring det hvis man stryger det mod hendes hænder, men det ser ikke ud til, at hun bevidst rækker ud efter det og griber fat i det. Hun kan godt ligge og kigge fascinerende på det og røre ved det, og hvis hun får fat trækker hun det mod munden. Men vi har endnu ikke set en bevidst handling, hvor hun rækker ud efter tingene lige som når vi f.eks. rækker ud efter vores glas - hvis du forstår. Er det normalt?
Hun trives ellers rigtig fint. Hun vokser godt, smiler meget, er begyndt at grine en gang imellem og pludrer rigtig meget.
Det bekymrer mig fordi jeg kan se, at en dreng fra min mødregruppe rækker bevidst ud efter tingene, men det gør min datter ikke. Han har bl.a. også opdaget hans fødder, og det har min datter ikke. Dog lyder det til, at min datter snakker meget mere end ham. Har børn typisk nogle fokusområder i deres udvikling?
Med venlig hilsen
førstegangs-moderen