Brev:
Spiser meget sparsomt af flaske
1. september 2014
Alder:
5 mdr.
Spiser meget sparsomt af flaske
Hej Helen,
Jeg skrev til dig for er par uger siden, ang min dreng som spiste meget sparsomt af sin flaske, hvilket stadig er tilfældet.
Lægen har set ham og er ikke bekymret. Han er glad, tisser, har afføring hver eller hveranden dag, sover godt om natten, han udvikler sig som han skal. Han siger at jeg jo ikke kan gøre mere end det jeg allerede har gjort.
Jeg får kun 500-700 ml i ham i døgnet. Og det er endda med en smule tvang, jeg går rundt med ham imens, synger for ham, skærper ham for lyd og lys osv. Jeg søder hver flaske, 200 ml mme, med en tsk sukker med top. Så kan jeg være heldig han tager 100-120 ml. Hvis det ik er sødet, tager han 50-80 ml. Har prøvet at tilbyde ham flaske en gang i timen. Men også prøvet at lade ham blive rigtig sulten så der går 3-4 timer i mellem, men det er det samme. Har nu også prøvet brikkerne med færdig mme.
Han blir 6 mdr i næste uge. Og der vil jeg jo starte op på havregrød til morgenmad. Min kæreste mener at nu han er rigtig glad for grød og mos, bør vi give ham mere af det, nu han ikke drikker det mælk han burde. Jeg er dog lidt tilbageholdende med det og gir ham stadig kun max 3/4 dele. Min kæreste mener at jeg nærmest sulter ham, nu jeg ikke vil overdynge ham med grød og mos. Men jeg ved hvor vigtig mælken og væsken er for ham. Bør jeg tilbyde ham større mængder? Det hjælper alligevel ikke at holde grød og mos på et lavt niveau.
I nat vågnede han slet ikke for at få sin ene flaske. (Som beskrevet i mit tidligere brev, kan jeg kun få ham til at drikke den ene gang, ved 3-4 tiden). Jeg var ikke vågnet af mig selv som jeg plejer og vågnede helt rundt på gulvet kl 6.15. Løb ud og lavede en flaske, og gav ham den mens han stadig sov. Her drak han 150 ml som han plejer om natten/tidlig morgen. Men var jeg ik vågnet, havde han ik fået mælk hele natten siden kl 19.30 aftenen før.
Er det ok at fortsætte med at søde mælken i flasken for at få ham til at spise mest muligt?
Bør jeg give større mængder mad?
Kunne man evt lave hans grød kun på mme og mel? Har mme godt af at blive varmet op ved så høje temperaturer?
Når han skal til at ha havregrød, laver jeg den på vand og blander mme i til sidst (opskrift fra din bog), men kunne man også udelukkende lave havregrød på mme?
Skal jeg bare acceptere at sådan er det bare? Bare underligt når han de første 3-4 mdr spiste alt for meget og tog for hurtigt på.
Han vejer 10.1 kg. Han har hverken tabt sig eller taget på på 3 uger.
Hilsen en pylremor :)