2 årig er en prøvelse

28. august 2014

Kategori:
Alder:
2 år, 4 mdr.

2 årig er en prøvelse

Kære Helen.

Så er jeg tilbage på siden. Kunne ikke undvære dine svar :)

Hold kæft hvor er jeg træt af Min dreng på 2 år og 4 mdr. Han er virkelig en prøvelse. Ja jeg ved han er 2 år og "det er sådan de er". Men shit hvor er jeg træt af ham. Jeg synes ikke, det på nogen måde er sødt eller overbærende den måde han er på. 2 år eller ej. Det er ikke en undskyldning.

Han siger konsekvent "NEJ" til alt. Han råber (efter mig), han kræver, han driller, han sparker når han får ble på, han slår mig og sin far og søster. Han gør generelt, alt det modsatte af hvad jeg beder ham om. Ja det er sikkert os der han gjort ham sådan, men det skal så ændres nu. Jeg ved bare ikke hvordan? Det hjælper (endnu) ikke at sætte mig på hug og tale normalt til ham. Så slår han videre eller griner mig op i ...

Annonce

... ansigtet. Han har lidt mere respekt for sin far. (Vi bor sammen)

Fx lige for 30 min siden. Han hopper på trampolin. Han har taget en stor pind og sin sut med. Reglen for at hoppe på trampolin herhjemme er; ingen legetøj/pinde, ingen sko og ingen sut. Det ved han, men tager alligevel det med derud. Jeg siger 2 gange stille og roligt, at han skal ligge tingene væk. 3. gang smider han med pinden. Sutten beholder han. Jeg siger det igen (og igen og igen), og når jeg prøver at fange ham på trampolinen for at tage sutten fra ham, ja så løber han væk. Det er en leg for ham, at jeg jagter ham. Han griner og er bare #%!!#% :hide:

Hvordan skulle jeg have taklet den situation? Hvad er konsekvensen af at han ikke lytter? Forstår han en konsekvens?

Jeg er SÅ træt af, at alt skal være en kamp med ham. ALT.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

11. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Toårig dreng og sproglig støtte

Kære Helen, Tak for din sidste svar. Jeg har nogle spørgsmål igen angående...

5. april 2024 | Bedsteforældre | 2 år

Overnatte hos bedsteforældre

Kære Helen Ja - som overskriften lyder, så går mit spørgsmål på, hvor gamle...

5. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Jeg har en dreng på to år

Kære Helen. Tak for din mail og tak for de rigtig gode råd sidste gang, hvor...

Annonce

Viden om børn:

Muslingeskaller - brystvorte

Du kan købe muslingeskaller, også kaldet ammeskaller. Disse blev introduceret i Danmark omkring år 2000 og var meget populære. Senere blev de frarådet, fordi mange fik problemer med svampeinfektion i brystet netop i forbindelse med brug af ammeskallerne.

Da skallerne bæres direkte på brystet og inde i BH´en, skulle de have en helende virkning på ømme og revnede brystvorter - men skulle altså samtidig også kunne medføre svampeinfektion. Virkningen af ammeskaller/muslingeskaller...

Læs mere i Babylex

Ruske

Lige meget hvor meget og hvor længe et barn græder, så må man aldrig begynde at slå eller ruske det. Et spædbarn som ruskes, kan få blødninger i hjernen og det kan medføre hjerneskade eller død.

Søg altid hjælp hos familie, venner, læge eller andre, hvis du oplever at dit barns gråd går dig så meget på, at du kan komme til at slå eller ruske dit barn. Det er vigtigt at søge hjælp! Og det er vigtigt at du taler med en du har tillid til og fortæller åbent og ærligt om, hvordan du...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Rigtig lækker brevkasse og hjemmeside du har!

Bettina, mor til 7 uger gammel pige