Brev:
2 årig er en prøvelse
28. august 2014
Alder:
2 år, 4 mdr.
2 årig er en prøvelse
Kære Helen.
Så er jeg tilbage på siden. Kunne ikke undvære dine svar :)
Hold kæft hvor er jeg træt af Min dreng på 2 år og 4 mdr. Han er virkelig en prøvelse. Ja jeg ved han er 2 år og "det er sådan de er". Men shit hvor er jeg træt af ham. Jeg synes ikke, det på nogen måde er sødt eller overbærende den måde han er på. 2 år eller ej. Det er ikke en undskyldning.
Han siger konsekvent "NEJ" til alt. Han råber (efter mig), han kræver, han driller, han sparker når han får ble på, han slår mig og sin far og søster. Han gør generelt, alt det modsatte af hvad jeg beder ham om. Ja det er sikkert os der han gjort ham sådan, men det skal så ændres nu. Jeg ved bare ikke hvordan? Det hjælper (endnu) ikke at sætte mig på hug og tale normalt til ham. Så slår han videre eller griner mig op i ansigtet. Han har lidt mere respekt for sin far. (Vi bor sammen)
Fx lige for 30 min siden. Han hopper på trampolin. Han har taget en stor pind og sin sut med. Reglen for at hoppe på trampolin herhjemme er; ingen legetøj/pinde, ingen sko og ingen sut. Det ved han, men tager alligevel det med derud. Jeg siger 2 gange stille og roligt, at han skal ligge tingene væk. 3. gang smider han med pinden. Sutten beholder han. Jeg siger det igen (og igen og igen), og når jeg prøver at fange ham på trampolinen for at tage sutten fra ham, ja så løber han væk. Det er en leg for ham, at jeg jagter ham. Han griner og er bare #%!!#% :hide:
Hvordan skulle jeg have taklet den situation? Hvad er konsekvensen af at han ikke lytter? Forstår han en konsekvens?
Jeg er SÅ træt af, at alt skal være en kamp med ham. ALT.