Amning 9 mdr

27. august 2014

Kategori:
Alder:
9 mdr.

Amning 9 mdr

Hej Helen.

Vi har haft rigtig god erfaring med dine svar tidligere, så nu prøver vi lige igen!

Alice fylder 9 mdr her d. 1 og vi har stadig lidt issues med mad, hun var i det hele taget meget lang tid om at starte med at ville spise rigtig mad, og gad ingen former for grød overhovedet. Hun gider nu spise nogle enkelte skefulde havregrød til morgen hvis der er smørklat og kanel på. Hun spiser fint til aften, men er meget småt spisende ved de andre måltider i løbet af dagen. Jeg ammer stadig og hun bliver lige nu ammet lidt over middag inden lur, til aften inden putning og så vågner hun stadig om natten, første opvågning er ok ved 11-12 tiden, men så vågner hun igen 2 eller tre gange og får brystet. Som regel ved 2 tiden, nogen gange kl 4, og så igen omkring kl. 6, og så står vi op ved halv 8 -8 tiden. Og nu hvor hun er så stor er det jo nok fordi hun spiser for meget om natten at hun ikke rigtig spiser om dagen.

Jeg er bare helt lost med, hvordan jeg vender hende af med at spise om ...

Annonce

... nattten, hun har aldrig villet have hverken flaske eller sut, så jeg har ikke rigtig noget alternativ til brystet, og får hun ikke brystet vågner hun helt og vil ikke sove igen.

Nu starter jeg på arbejde her om halvanden uge så for mig er det heller ikke længere holdbart at skulle være vågen så meget om natten. Far tager over når jeg starter og skal have 8 ugers barsel, og fra 1 oktober skal hun så småt starte i vuggestue.

Amningen ved middagstid kommer hun jo så af gode grunde til at skulle undværre, og kan se den stadig er i din dagsplan til 9 mdr. i din bog om mad. Burde hun så have en amning sen eftermiddag i stedet?

Hun er heller ikke specielt interesseret i at drikke almindelig mælk, så er også lidt bekymret for hvordan vi sikrer at hun stadig får nok i løbet af dagen hvis vi skal ned på kun aften og sen aften med amning.

Håber du har nogen gode råd til, hvordan og hvor mange amninger vi skal til at forsøge at skære fra.

Hilsen Alice´s forældre

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

12. marts 2024 | Sovevaner | 8 mdr.

Lære at sove uden bryst

Kære Helen Jeg skriver til dig med en bekymring i forbindelse med at jeg...

12. marts 2024 | Amning | 8 mdr.

Nedtrapning af amning ifb. opstart af arbejde

Kære Helen Jeg skriver til dig med to bekymringer i forbindelse med at jeg...

5. marts 2024 | Sovevaner | 7 mdr.

Afhængig af sutten

Kære Helen Vi har brug for dit råd ift. brug af sut. Vores pige på 7...

12. februar 2024 | Sovevaner | 10 mdr.

Hvor meget skal min datter sove?

Hej Helen Jeg har en datter, som er 10 måneder gammel. Hvor meget skal hun...

Annonce

Viden om børn:

Ultralydsscanning - gravid

Ultralydsscanning giver os muligehed for at se ind i livmoderen til det lille barn. Ved at ultralydsscanne kan man således se, om barnet har det godt, man kan vurdere, om barnet vokser, som det skal, og man kan regne ud, om terminen er rigtig. Man vil også kunne se, om der er mere end et barn.

Når man ultralydsscanner, bevæger man et kegleformet eller rundt apparat rundt på den gravides mave. Der sendes nogle lydbølger gennem maven og på en skærm, vil man kunne se, hvordan...

Læs mere i Babylex

Mødregruppe

De fleste kommuner tilbyder nybagte mødre at komme i en mødregruppe, som oftest vil bestå af 5-8 mødre, som har barn i nogenlunde samme alder.

Sundhedsplejersken spørger, om man er interesseret i at være med i en mødregruppe og sender så invitationer ud til første gang, man mødes. Nogle gange mødes man første gang privat hos en af mødrene, andre gange mødes man i et lokale, som sundhedsplejersken bruger til formålet.

Det kan være en stor glæde at mødes med andre...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

Tack før alla svar jag får från dig, tycker det är helt fantastiskt att du verkar komma ihåg vad man skriver i tidigare frågor =).

Tack før svar
Karolina, mor til tvillinger