Brev:
Amning 9 mdr
27. august 2014
Alder:
9 mdr.
Amning 9 mdr
Hej Helen.
Vi har haft rigtig god erfaring med dine svar tidligere, så nu prøver vi lige igen!
Alice fylder 9 mdr her d. 1 og vi har stadig lidt issues med mad, hun var i det hele taget meget lang tid om at starte med at ville spise rigtig mad, og gad ingen former for grød overhovedet. Hun gider nu spise nogle enkelte skefulde havregrød til morgen hvis der er smørklat og kanel på. Hun spiser fint til aften, men er meget småt spisende ved de andre måltider i løbet af dagen. Jeg ammer stadig og hun bliver lige nu ammet lidt over middag inden lur, til aften inden putning og så vågner hun stadig om natten, første opvågning er ok ved 11-12 tiden, men så vågner hun igen 2 eller tre gange og får brystet. Som regel ved 2 tiden, nogen gange kl 4, og så igen omkring kl. 6, og så står vi op ved halv 8 -8 tiden. Og nu hvor hun er så stor er det jo nok fordi hun spiser for meget om natten at hun ikke rigtig spiser om dagen.
Jeg er bare helt lost med, hvordan jeg vender hende af med at spise om nattten, hun har aldrig villet have hverken flaske eller sut, så jeg har ikke rigtig noget alternativ til brystet, og får hun ikke brystet vågner hun helt og vil ikke sove igen.
Nu starter jeg på arbejde her om halvanden uge så for mig er det heller ikke længere holdbart at skulle være vågen så meget om natten. Far tager over når jeg starter og skal have 8 ugers barsel, og fra 1 oktober skal hun så småt starte i vuggestue.
Amningen ved middagstid kommer hun jo så af gode grunde til at skulle undværre, og kan se den stadig er i din dagsplan til 9 mdr. i din bog om mad. Burde hun så have en amning sen eftermiddag i stedet?
Hun er heller ikke specielt interesseret i at drikke almindelig mælk, så er også lidt bekymret for hvordan vi sikrer at hun stadig får nok i løbet af dagen hvis vi skal ned på kun aften og sen aften med amning.
Håber du har nogen gode råd til, hvordan og hvor mange amninger vi skal til at forsøge at skære fra.
Hilsen Alice´s forældre