Brev:
Motorisk udvikling
20. juli 2014
Alder:
3 mdr.
Motorisk udvikling
Hej Helen
Min datter fylder nu 3 måneder om en uge. I den forbindelse har jeg nogle spørgsmål omkring hendes udvikling.
Min datter er meget dygtig til at holde hovedet, når hun ligger på maven, og har altid været det. Hun kan holde det længe og højt. Men hun kan endnu ikke holde hovedet når vi bærer hende eller hun sidder ved os, og hun kan heller ikke holde hovedet, når vi "trækker" hende op i armene fra rygliggende. Er det normalt?
Hvornår begynder de små at slå til legetøjet? Min datter kigger meget på det, men slår ikke til det - i hvert fald ikke bevist vil jeg mene. Vi har endnu ikke set, at hun har opdaget hendes hænder med hendes øjne, men hænderne ryger lystigt ind i munden.
Til gengæld er hun en kæmpe snakketrold, og snakker både med os og hendes legetøj. Vi tror måske også at hun er begyndt at kunne vende sig fra maven til ryggen, men vi tvivler bare på om det er bevidst, men da hun har gjort det et par gange efterhånden, kunne det måske godt være bevidst.
Hvad synes du? Lyder hun til at være med motorisk, eller er hun bagud? Hvad skal de kunne som 3 måneder gammel?
Med venlig hilsen
1. gangs moderen