Brev:
Indkøring
22. april 2014
Alder:
11 mdr.
Indkøring
Kære Helen.
Jeg er ved at køre min datter ind i vuggestuen, og jeg er vist ikke helt enig med personalet i, hvordan vi skal gøre.
Hun skulle starte 1. april, men blev ret syg ved besøget inden, og var syg i 3 uger. Nu er hun frisk igen, men jeg valgte, da hun ikke var, at tage derom med hende, så hun kunne se stedet, og kørte så straks, det var nok, som regel 15-30 min. Nu da hun er frisk igen, har jeg prøvet at gå fra hende 3 gange á 30 min. Hun græder, når jeg går, og det er jo normalt nok, men hun græder også, når jeg kommer tilbage og er helt opløst (snøft). Første gang, havde jeg sagt til dem, at jeg gerne ville have, de ringede, hvis de ikke kunne trøste hende. Men det gjorde de ikke. De sagde, de havde prøvet at aflede hende lidt, men at hun begyndte at græde igen.
Nu har det så været påske, og hendes faste pædagog, der trøstede hende de første to gange, har nu ferie, og det var en anden i dag. I morgen skulle det så være en 3. da, nr. 2 møder senere, og jeg ville gerne komme senere så, da jeg synes, omsorgspersonen ikke skulle skiftes igen.
Jeg sagde også, at jeg vil blive ved med at gå de 30 min, men at jeg ikke vil blive væk i længere tid eller lade hende sove der, før jeg kommer tilbage og hun ikke græder.
Og så bad jeg, om ikke de kunne prøve at lege lidt med hende eller komme i kontakt med hende, mens jeg er der, inden jeg går (alle de gange, jeg har været der med hende, har vi bare passet os selv, og jeg har siddet ovre ved væggen og forholdt mig passiv, med mindre min datter selv søgte mig, netop for at de kunne komme på banen, men det har de ikke gjort - ellers ville jeg da selv lege med hende). Så sagde den ene, at det var jo svært, når jeg var der, det var når jeg gik, at de gik i gang. Det synes jeg, er en lidt mærkelig indstilling, at vi bare bliver ignoreret, indtil jeg går.
Jeg skulle have startet på arbejde nu, men jeg er jo selvstændig, og venter, indtil hun er tryg ved at være der nogle timer og kan sove der.
Synes du, det er mig, der er helt forkert på den? Det skal lige siges, at jeg er meget venlig og holder helt lav profil derovre, men alligevel føler jeg, at de bare synes, jeg er vildt pylret og at de gerne vil have, jeg bare går og lader min datter sove der, selv om hun stadig er så ked af det, når jeg går den halve time…. min forventning og plan er, at de prøver at skabe kontakt til hende, mens jeg er der, så hun kan lære dem at kende, og se på mig, det er ok (selvfølgelig har de også andet at lave), at jeg i takt med, hun forhåbentlig bliver mere tryg, optrapper tidsrummet jeg er væk, og så kan hun sove der. Men at så længe hun er så ked af, jeg går - og ikke holder op med at græde endnu - ikke vil være længere tid væk...vil gerne lige høre din mening.
Med venlig hilsen