Indkøring

22. april 2014

Kategori:
Alder:
11 mdr.

Indkøring

Kære Helen.

Jeg er ved at køre min datter ind i vuggestuen, og jeg er vist ikke helt enig med personalet i, hvordan vi skal gøre.

Hun skulle starte 1. april, men blev ret syg ved besøget inden, og var syg i 3 uger. Nu er hun frisk igen, men jeg valgte, da hun ikke var, at tage derom med hende, så hun kunne se stedet, og kørte så straks, det var nok, som regel 15-30 min. Nu da hun er frisk igen, har jeg prøvet at gå fra hende 3 gange á 30 min. Hun græder, når jeg går, og det er jo normalt nok, men hun græder også, når jeg kommer tilbage og er helt opløst (snøft). Første gang, havde jeg sagt til dem, at jeg gerne ville have, de ringede, hvis de ikke kunne trøste hende. Men det gjorde de ikke. De sagde, de havde prøvet at aflede hende lidt, men at hun begyndte at græde igen.

Nu har det så været påske, og hendes faste pædagog, der trøstede hende de første to gange, har nu ferie, og det var en anden i dag. I morgen skulle det så være en 3. da, nr. 2 møder senere, og jeg ville gerne komme senere så, da jeg synes, omsorgspersonen ikke skulle skiftes igen.

Jeg sagde også, at jeg vil blive ved med at gå de 30 min, men at jeg ikke vil blive væk i længere tid eller lade hende sove der, før jeg kommer tilbage og hun ikke græder.
Og så bad jeg, om ikke de kunne prøve at lege lidt med hende eller komme i kontakt med hende, mens jeg er der, inden jeg går (alle de ...

Annonce

... gange, jeg har været der med hende, har vi bare passet os selv, og jeg har siddet ovre ved væggen og forholdt mig passiv, med mindre min datter selv søgte mig, netop for at de kunne komme på banen, men det har de ikke gjort - ellers ville jeg da selv lege med hende). Så sagde den ene, at det var jo svært, når jeg var der, det var når jeg gik, at de gik i gang. Det synes jeg, er en lidt mærkelig indstilling, at vi bare bliver ignoreret, indtil jeg går.

Jeg skulle have startet på arbejde nu, men jeg er jo selvstændig, og venter, indtil hun er tryg ved at være der nogle timer og kan sove der.

Synes du, det er mig, der er helt forkert på den? Det skal lige siges, at jeg er meget venlig og holder helt lav profil derovre, men alligevel føler jeg, at de bare synes, jeg er vildt pylret og at de gerne vil have, jeg bare går og lader min datter sove der, selv om hun stadig er så ked af det, når jeg går den halve time…. min forventning og plan er, at de prøver at skabe kontakt til hende, mens jeg er der, så hun kan lære dem at kende, og se på mig, det er ok (selvfølgelig har de også andet at lave), at jeg i takt med, hun forhåbentlig bliver mere tryg, optrapper tidsrummet jeg er væk, og så kan hun sove der. Men at så længe hun er så ked af, jeg går - og ikke holder op med at græde endnu - ikke vil være længere tid væk...vil gerne lige høre din mening.

Med venlig hilsen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

12. februar 2024 | Sovevaner | 10 mdr.

Hvor meget skal min datter sove?

Hej Helen Jeg har en datter, som er 10 måneder gammel. Hvor meget skal hun...

11. februar 2024 | Sygdom | 11 mdr.

Dårlig hørelse?

Kære Helen . Så er jeg her igen. Vores søn på nu 11,5 mdr. er stadig...

Annonce

Viden om børn:

Vælling

Vælling er en tilskudsblanding, og det minder i sammensætning om en tynd grød. Tilskudsblading adskiller sig fra modermælkserstatning ved at have et højere indhold af protein og visse mineraler. I følge sundhedsstyrelsen er der ikke grund til at give barnet tilskudsblanding fremfor modermælkserstatning. Og børn der bliver ammet har heller ikke ernæringsmæssigt brug for at få vælling.

Vælling kan tidligst gives til barnet fra 6 mdr.´s alderen, og det anbefales, at man ikke giver...

Læs mere i Babylex

Legetøj til baby og børn

Barnet har bedst af det nære samspil, der er mellem barnet og forældrene. Men i takt med at barnet bliver større og begynder at forholde sig lidt mere til verden omkring sig, vil det være godt, at der er legetøj, som barnet kan kigge på og undersøge.

Når barnet begynder at gribe, skal legetøjet passe til barnets lille hånd, og det er vigtigt, at legetøjet også egner sig til at komme i munden. Tingene skal være solide og uden skarpe kanter og spidser. Brug så vidt muligt legetøj,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tusind tak for alle dine råd og gode svar. Det er altid en utroligt stor hjælp at skrive til dig :-)

Tusind tak fra Camilla - mor til to.