Baby vil ikke sove - 4 mdr.

6. februar 2013

Kategori:
Alder:
4 mdr.

Baby vil ikke sove - 4 mdr.

Hej Helen,

Jeg har en dreng på 4 1/2 måned der sover meget dårligt. For halvanden uge siden begyndte vi "projekt godnat", da putningen var et mareridt. Han ville kun falde i søvn hos mig og vågnede når jeg lagde ham og var ked af det, det blev til sidst en kamp at få ham til at sove, både i seng og på mig, jeg rendte rundt med en grædende baby i op til en halv time hver aften. Når først han han faldt i søvn (og sov i sin seng) gik det fint resten af natten, med spisning ca hver 3. time.

Efter uger med gråd ved sengetid måttte noget ændres og vi begyndte "projekt godnat". De første par aftner var hårde, men så begyndte det at gå fremad, men de sidste 4 nætter er det blevet værre og værre.

Den første putning: ren ble, nattøj, rulle gardin for og sige godnat verden, en flaske sukkervand, putte i hans egen seng, læse historie og så godnat. Hvis han græder tager jeg ham op til han er rolig igen (taler ikke til ham ...

Annonce

... andet end shhh). Nu går det rimelig godt med at putte, men så vågner han efter ca 45 min, får mad og så godnat. Han vågner halvanden time efter spisning og de sidste to nætter har han sovet meget uroligt (i nat med fest fra kl 2.30 til 5.30)

Jeg tror ikke han er sulten i begyndelsen af natten, har en fornemmelse af at det handler om tryghed når han vågner, men han er ikke ked af det - i nat lå han og pludrede længe.

Efter to nætter med 1 times søvn og mange hårde nætter inden da, er jeg mør, jeg ved ikke hvad jeg skal stille op... Mit spørgsmål er: Hvad skal jeg gøre for at få ham til at sove?????? Det er ok at han vågner for at spise, hvis han er sulten, men med de intervaller der er nu, bliver han vist ikke rigtig mæt og jeg bliver en meget grim variation af mig...

Meget lang forklaring, håber det giver mening, efter meget få z'er er jeg ikke god til at fattte mig i korthed...

Tak for hjælpen...
Hilsen en desperat mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

16. marts 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Spiser min datter nok?

Hej Helen Jeg har en datter, der er født den 22. september 2023, så hun er 5...

Annonce

Viden om børn:

Søskende

Det er helt normalt at der kan opstå jalousi, når der pludselig kommer en lille ny, som kræver at få noget af den opmærksomhed, der tidligere var forbeholdt storesøster eller storebror. Her er lidt råd til hvordan du kan imødegå nogle af de problemer der kan opstå:

- Husk at give den store opmærksomhed. Vær opmærksom på at den store har savnet dig imens du har været indlagt med den lille ny. Gør familien opmærksom på at de gerne må komme med gaver til den lille, men det er næsten...

Læs mere i Babylex

Tilskudsblanding

En tilskudsblanding er en modermælkserstatning, der kan gives som tilskud til anden ernæring. Det vil sige, at barnet ikke kan leve af en tilskudsblanding alene.

En almindelig modermælkserstatning kan barnet få fra fødslen, hvor en tilskudsblanding ofte først anbefales fra 6 måneder, hvor barnet naturligt også får skemad.

Er du i tvivl kan du altid læse på pakken. Det vil fremgå af indholdsdeklarationen, hvorvidt der er tale om et fuldgyldigt præparat eller ej....

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tak for en fantastisk brevkasse og nogle fantastiske og velskrevne bøger. Begge dele har ofte hjulpet os siden vi blev forældre for ca. 1½ år siden!

Tak fra familien i København.