Brev:
Baby vil ikke sove - 4 mdr.
6. februar 2013
Alder:
4 mdr.
Baby vil ikke sove - 4 mdr.
Hej Helen,
Jeg har en dreng på 4 1/2 måned der sover meget dårligt. For halvanden uge siden begyndte vi "projekt godnat", da putningen var et mareridt. Han ville kun falde i søvn hos mig og vågnede når jeg lagde ham og var ked af det, det blev til sidst en kamp at få ham til at sove, både i seng og på mig, jeg rendte rundt med en grædende baby i op til en halv time hver aften. Når først han han faldt i søvn (og sov i sin seng) gik det fint resten af natten, med spisning ca hver 3. time.
Efter uger med gråd ved sengetid måttte noget ændres og vi begyndte "projekt godnat". De første par aftner var hårde, men så begyndte det at gå fremad, men de sidste 4 nætter er det blevet værre og værre.
Den første putning: ren ble, nattøj, rulle gardin for og sige godnat verden, en flaske sukkervand, putte i hans egen seng, læse historie og så godnat. Hvis han græder tager jeg ham op til han er rolig igen (taler ikke til ham andet end shhh). Nu går det rimelig godt med at putte, men så vågner han efter ca 45 min, får mad og så godnat. Han vågner halvanden time efter spisning og de sidste to nætter har han sovet meget uroligt (i nat med fest fra kl 2.30 til 5.30)
Jeg tror ikke han er sulten i begyndelsen af natten, har en fornemmelse af at det handler om tryghed når han vågner, men han er ikke ked af det - i nat lå han og pludrede længe.
Efter to nætter med 1 times søvn og mange hårde nætter inden da, er jeg mør, jeg ved ikke hvad jeg skal stille op... Mit spørgsmål er: Hvad skal jeg gøre for at få ham til at sove?????? Det er ok at han vågner for at spise, hvis han er sulten, men med de intervaller der er nu, bliver han vist ikke rigtig mæt og jeg bliver en meget grim variation af mig...
Meget lang forklaring, håber det giver mening, efter meget få z'er er jeg ikke god til at fattte mig i korthed...
Tak for hjælpen...
Hilsen en desperat mor