Generthed - 15 mdr.

29. april 2004

Kategori:
Alder:
15 mdr.

Generthed - 15 mdr.

Hej

Jeg har en søn på 15 mdr. som er ret genert allerede.

Jeg var selv meget, meget genert som barn og det har plaget mig i mange år.

Det ser ud som om, at min søn også kommer til at døje med generthed og jeg jeg ville høre om der er noget jeg kan gøre allerede nu, for at hjælpe ham, så han ikke kommer til at lide så meget af det, som jeg har gjort.

Han har altid været ret reserveret, fra han var ca. 3 mdr. har han skulle se folk godt an, inden de kunne tage ham op, også hans mormor og moster, som han ser ret tit.

Da han blev lidt ældre, var det værste der kunne ske, at vi mødte nogle i ...

Annonce

... opgangen, som begyndte at snakke med ham, så begyndte han at græde. Nu græder han ikke mere, men gemmer sig bag mine ben.

Han er ellers en rigtig charmetrold, som selv spiller op til folk, han prøver ligesom selv at få deres opmærksomhed, men når så de kigger på ham eller siger noget til ham, bliver han genert.

Jeg vil slet ikke sige, at det er et problem, som det er nu, men jeg er så bange for, at det skal blive det og vil gøre alt for at undgå det.

Jeg håber at du kan hjælpe mig, jeg kender ikke andre børn, som har udvist generthed i den alder.

På forhånd tak.

Med venlig hilsen

Maiken

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

15. februar 2024 | Sovevaner | 14 mdr.

Søvn 14 måneder

Hej Helen. Min dejlige søn på 14 måneder driver os til vanvid om natten....

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

13. januar 2024 | Sovevaner | 15 mdr.

Tidlige morgener - 15 mdr.

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg håber du kan hjælpe et par...

Annonce

Viden om børn:

Epiduralblokade ved fødsel

En epiduralblokade bruges til fødende kvinder, når man ønsker at smertelindre dem fuldstændig under f.eks. udvidelsesfasen, hvorefter man så kan trappe bedøvelsen ned, og den fødende kan presse sit barn ud. Det kaldes også en rygmarvsbedøvelse.

Man har på danske fødesteder idag mulighed for at få en "walking epidual", hvor den fødende har mulighed for at bevæge sig lidt mere. Den tager toppen af smerterne, men er ikke så kraftigt bedøvende, som en egentlig epiduralblokade er.

Læs mere i Babylex

Tvillinger og trillinger

Du er berettiget til børnetilskud, hvis du føder tvillinger og trillinger. Du får også automatisk udbetalt børnetilskud, hvis du har adopteret flerlinger. Du kan få børnetilskud til og med det kvartal, hvor dine børn fylder 7 år.

Tal også med din sundhedsplejerske om muligheden for at komme med i en gruppe for mødre/fædre med flerlinger. Det kan være rigtig rart at møde ligestillede, drøfte de forskellige glæder og udfordringer, som børn giver, og rigtig mange har også stor glæde...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Åhh, det er altså skønt at starte ugen med et svar fra dig ;) Tusind tak!

Og ha en rigtig god uge

Fra en førstegangs mor