Brev:
Generthed - 15 mdr.
29. april 2004
Alder:
15 mdr.
Generthed - 15 mdr.
Hej
Jeg har en søn på 15 mdr. som er ret genert allerede.
Jeg var selv meget, meget genert som barn og det har plaget mig i mange år.
Det ser ud som om, at min søn også kommer til at døje med generthed og jeg jeg ville høre om der er noget jeg kan gøre allerede nu, for at hjælpe ham, så han ikke kommer til at lide så meget af det, som jeg har gjort.
Han har altid været ret reserveret, fra han var ca. 3 mdr. har han skulle se folk godt an, inden de kunne tage ham op, også hans mormor og moster, som han ser ret tit.
Da han blev lidt ældre, var det værste der kunne ske, at vi mødte nogle i opgangen, som begyndte at snakke med ham, så begyndte han at græde. Nu græder han ikke mere, men gemmer sig bag mine ben.
Han er ellers en rigtig charmetrold, som selv spiller op til folk, han prøver ligesom selv at få deres opmærksomhed, men når så de kigger på ham eller siger noget til ham, bliver han genert.
Jeg vil slet ikke sige, at det er et problem, som det er nu, men jeg er så bange for, at det skal blive det og vil gøre alt for at undgå det.
Jeg håber at du kan hjælpe mig, jeg kender ikke andre børn, som har udvist generthed i den alder.
På forhånd tak.
Med venlig hilsen
Maiken