Brev:
Blodtryksmåling
19. maj 2008
Alder:
9 mdr.
Blodtryksmåling
Hej Helen.
Jeg er bange for, at jeg er tilbage med endnu et spørgsmål...
Min datter deltager i et forsøg om overgangskost på et velrenommeret institut. Hun var til første undersøgelse i dag, som bl.a. var en blodtryksmåling. Apparatet pumpede op til 180 mmHg, hvilket jeg synes er lidt vel højt, da de færreste spædbørn vel ligger så højt? Hun har mange mørkerøde, blå, knappenålshoved store petecchier på underarmen. Det har hun også på den anden arm, hvor der blev staset op til blodprøvetagning - dog ikke så mange og ikke så store.
Er det bare sådan, når man skal tage prøver/målinger på de små størrelser? Umiddelbart har jeg lyst til at trække hende ud af forsøget, men omvendt synes jeg jo også det er godt, at den slags forskningsprojekter bliver lavet...
Hvad siger du - er det bare sådan det er, når man måler på spædbørn eller skal jeg evt. bede om at de undlader at tage blodtryk og blodprøver på hende?
Med venlig hilsen
sørøverens mor