Brev:
Øm i lænden og stikken i underlivet
12. april 2008
Alder:
0 mdr.
Øm i lænden og stikken i underlivet
Kære Helen
Jeg er netop gået ind i uge 15 af min graviditet. Den værste kvalme er overstået, og jeg er så småt begyndt at forholde mig til "livet i min mave". Men med denne forholden sig til kommer der åbenbart også en vis portion ængstelighed, har jeg desværre erfaret.
Angst for spontan abort, manglende liv og meget andet holder mig til tider vågen om natten, og jeg spekulerer ganske meget. Er dette helt normalt?
De sidste par dage har jeg været ekstrem øm henover lænden og haft en stikkende ømhed i nederste del af underlivet. Sammenholdt med førnævnte ængstelighed bliver jeg naturligvis nervøs for, om alting er som det skal være?
Til orientering, så går jeg hjemme i denne tid, så stresser ikke eller noget i den stil. Jeg er lærer, og på min skole er der konstateret lussingesygeudbrud blandt eleverne. Min læge gav mig som følge heraf seks ugers karantæne fra jobbet. Farlig megen tid at tænke og bekymre sig i!
Jeg håber meget, du kan give mig en respons på dette, der kan gøre mig mere rolig.
Mange hilsner fra
Tine